Tuesday, 4 November 2014

PENIAGA ONLINE YANG PALING TERUK

Assalammualaikum wbt..

Harini..tahap kesabaran aku memang dah melebihi limit yang ada....setelah aku mengalami sedikit masalah dengan peniaga tudung online sebelum ini seperti yang aku citer di sini dah telah selesai seperti yang aku citer di sini .... Kali ini aku menghadapi peniaga online yang lagi teruk...silapp...PALING TERUK yang aku penah jumpe....xserik lagi ker beli online???? Ada sebab aku beli online kali ni...sila baca sampai habis yeee....

Alkisahnye...aku nak carik 1 buku teks...buku sejarah tingkatan 4....aku tanya laa kat kengkawan aku yang de anak sekolah kat mana nk carik buku teks...so diorg cadangkan beberapa kedai buku di putrajaya yang de jual buku teks...aku pon pegi laa kedai buku yang dicadangkan tu...tapi xde...so merata putrajaya ni aku carik...xjupe gak...kat area Nilai pon aku dah carik...memandangkan aku nak buku tu segera aku pon carik laa kat internet..kot2 ada yang jual buku online...akhirnya aku jupa website yang jual buku online...

ni laa website nyee  www.kedaibuku.com.my
Pada 24 Oktober 2014...aku tanya dlu..macam mana kaedah nk beli...pastu tanya tempoh yang di ambil untuk wat pembelian..dan aku diyakinkan bahawa selepas bayaran dibuat diorg akan maklumkan semula status tuu...

Pada 27 Oktober 2014 .... aku wat bayaran dan maklumkan kpd diorg melalui emel dan sms...pada 29 Oktober 2014 aku sms...pagi...xreply...petang sebelum maghrib pon aku sms tanya lagi...pon xde reply....pastu  30 Oktober 2014 diorg reply emel kata "Telah terima bayaran. Pesanan sedang diuruskan" itu pon dia reply setelah husband aku kol tanya status...

Lepas tu sepi....pada 3 November 2014  aku sms lagi tanya...emel pon sama.. xde reply....harni 4 Oktober 2014 aku kol...mula2 dia xagkat...pastu aku cuba lagi dia angkat..aku ckp..nk tya status..dia mtk no. order dan kata dia nak semak dulu coz dia kat luar...perbualan hanya 5 saat...pastu aku baru teringat aku salah bagi no.order...kol lagi sekali...dah xberangkat dah...lebih dari 10 kali aku cuba kol...namun x di angkat...tahap sabar aku memang dah abis limit dah nihh...last sms aku kat dia tadi 

" Salam.. encik...sy nk tanya status order sy 1305...dah lebih dr seminggu dah sy tggu status order sy tu...sy kol xberangkat...sy sms xberjawab...cuba encik bagitau sy pe masalah order sy tu?"

Aku rasa dah macam pengemis dah...aku xkisah psal harga yang aku bayar...xmahal pon RM47.80...cuma aku memang terdesak nak guna buku tuhh...bukan duit jd persoalan sekarang ni..tapi keperluan...

Skang ni aku memang blacklist website www.kedaibuku.com.my ni.... disebabkan peniaga macam ni laa peniaga online yang lain dapat nama yang buruk...aku harap korang xde hasrat nk beli dari website tu...aku harammmmmmkannnnnnn.....

UPDATE TERKINI!!!!

Setelah kena bambu dengan aku baru nk bagi status order...kalau bagitau awal2...kami dalam proses untuk dapatkan buku tersebut dari penerbit kan senang...so aku xperlulaa nk menggagau carik kat tempat lain..dan baru jap td dia emel kata stok baru ada dan dalam proses pengeposan....pelanggan dah marah baru nak amik tindakan....haishhhh...astagfirullah...kena byk bawak bertenang laa....pape pon syukur Alhamdulillah doa aku termakbul...


Bagaimanapun...hati aku ni dah terguris..nak repeat order???? Memang tak laa kann...sekian laporan saya...

24 comments:

  1. pastu dia balas tak mesej last tu? sy dah pernah kena sekali. sekarang dah serik sangat2 dah nak beli online.

    ReplyDelete
  2. Dia xreply pon...sampai hati kann...xbertanggungjawab betul...

    ReplyDelete
  3. Betul..antara sikap segelintir peniaga online yg boleh cemarkan nama baik industri biz online sepatutnya ada sikap berterus terang kalau ada any problem.bukan diamkan je sampai buat pelanggan marah.

    ReplyDelete
  4. itu laaa..at least bagitau laa tersu terang...kita ni xde laa kejam sangat...masih waras lagi utk pikir...tapi memang serik laa nak deal dgn dia dah (-_-)

    ReplyDelete
  5. Adoh... kan bagus gtau awal²... ni tak, sakit jer hati kan...

    salam kenal dari saya http://kakngahsihat.wordpress.com

    ReplyDelete
  6. saya pon xphm nape ssh sangat dia nk bgtau awal2...ramai sangat agak nye pelanggan dia..tapi jgn jadikan itu sbgai alasan kan..(-_-)

    ReplyDelete
  7. ni viralkan mmg best ni...biar tutup terus company ni...

    ReplyDelete
  8. kalau kata orang melayu tak pandai berniaga, marah, tapi inilah hakikatnya, golongan2 melayu yang merosakkan nama peniaga melayu.

    btw done follow u too :)

    ReplyDelete
  9. Hish, sik profesional langsung. Sebab yealah mun kamek nak berbeli barang, nang nangga lok testimoni benar2 and rajin bertanyak sebelom membeli. Mun nya acuh sik acuh jak layan kamek, nang ndaklah kamek nak berbeli kat cia.

    By Angel Love Soldier

    ReplyDelete
  10. Salam. Hee sungguh merasa bengang kan.

    ReplyDelete
  11. ezreefa....kalau ikutkan mmg nak viralkan..tapi xsmpai hati..

    Noob..tulaaa...bila jd cenggini..rosak nama peniaga yg lain...org pon makin xpercaya dah...neway..thnx ye sudi singgah n follow (^_^)

    Jazz lover...nyalah...semadi bergaut nk makei buku ya..mundak malas juak nk berbeli online kedak tok...

    tiga lalat..memang tahap bengang dah ni..tapi masih lagi dibawah paras kritikal...huuhuhuh..

    ReplyDelete
  12. lau betul2 lambat or kena tunggu stok ke apa..make sure inform la kita dulu kan..xdelah dok pikir sgt apa yang jadi..pening2..oklah tuh barang dah dapat tapi kalau nak order sekali lagi..hmm jawabnya..tepuk dada sendri la..hehe. btw tq sbb singgah n follow blog arepnakbebel. luqman follow sini balik.happy blogging.

    ReplyDelete
  13. Tu laaa...ni pon lom dpt g brgnyee..fasa utk mtk tracking no akan bermula...penat tol kalau deal ngn org mcm ni..neway..tq luqman coz singgah n follow ye (^_^)

    ReplyDelete
  14. hmmm...saya pun peniaga online da slalu gak bli online..dh biasa camni tp x serik bli online :)

    ReplyDelete
  15. Hehehhe..sy serik bli ngn peniaga yg bermasalah je..

    ReplyDelete
  16. Sy xprnh bli online. Tkut sgt jdi cmnie..sik maukk!!

    ReplyDelete
  17. mencegah lebih baik...mun dah terjebak nang ssah...huhuhuuh

    ReplyDelete
  18. aiee. geram ohh. mun cx juak akan polah kedak ktk. dah kena bambu baru mok terhegeh2. mok niaga, polah cara bait dan betul la nak. aiiee geram

    ReplyDelete
  19. gik masih geram mek ngn nya..sampe nek tok nya xmerik tracking no...huhuhuhu

    ReplyDelete
  20. kalau servise camtu mmg banned arghh...

    ReplyDelete
  21. mmg banned pon nihh..tgh nk wat tindakan lanjut...huhuhuh

    ReplyDelete
  22. sekali da bagi bad impression, impossible nak repeat order balik. hahah

    ReplyDelete
  23. mmg blacklist dah peniaga mcm ni...huhuhu

    ReplyDelete
  24. oleh sebab dua tiga org peniaga online yang buat onar, semua peniaga online kena tempiasnya.

    ReplyDelete