Wednesday 9 September 2015

PERSONALITI MELALUI KUMPULAN DARAH AB







Assalammualaikum wbt....


Kenapa kumpulan darah AB?? kenapa tak kumpulan darah A? B? O? sebab....aku berdarah AB....kira mix blood laa kan....keh keh keh....haritu aku terbaca pasal mengenali personaliti melalui kumpulan darah...aku tak ingat aku baca kat mana....gambar kat atas tu aku amik dari FB mana ntah aku pun dah lupa....heheheh....


Tapi bila aku baca apa yang tertulis dalam tuh....aku rasa macam aku terpaksa bersetuju kerana 90% tu betul....hehehhe....terutama bab pemikir tuhhh....aku suka pikir banyak benda...kadang kalau nak buat sesuatu tak kisah la berkaitan kerja atau tidak...aku akan pikir beberapa alternatif...coz aku tak nak apa yang aku dah plan akan menjejaskan plan awal....kalau berubah pun aku masih boleh kawal....susun buku pun sama...aku suka ada sistem kalau nak susun buku....mesti ikut saiz...yang besar kat belakang..yang kecik kat depan....dah macam perbarisan masa perhimpunan sekolah dulu-dulu jer....hahahhahaha...tapi aku tak ada la kritikal sangat sampai nak susun ikut abjad...hihihi....tapi yang paling aku suka kenyataan di atas ialah kerjaya....

Penganalisis....ye...aku suka menganalisis sesuatu...terutama yang melibatkan nombor...terutama bila ada trend....memudahkan aku buat keputusan....dan lebih-lebih lagi kerja aku sekarang memang banyak memerlukan aku menganalisis data yang ada..kadang sampai berpinor bijik mata aku...pakai kalkulator besar gabak lagi...hahahahhaha

Diplomat......aku lom lagi mencuba kerjaya ini...tapi aku suka menggunakan pendekatan diplomasi dalam apa juga  hubungan...terutama dalam kerjaya macam aku...kalau tak kena gaya...orang susah nak bagi kerjasama...kerjaya aku sekarang memang betul-betul memerlukan aku untuk berdiplomasi.....tapi dalam masa yang sama aku "smash" jugak kalau dah buat salah kan.....hik hik hik

Akauntan......haaaaaaaaaaaaaaaa.....ini yang paling dekat dengan aku...kerja aku sekarang ni pun memang berkaitan sangat dengan akauntan....hehehehhe...kalau tak ada akauntan tak ada la kerja aku sekarang ni....dan yang paling penting....aku pernah bekerja sebagai Account Executive kat syarikat pembinaan...kira akauntan la tu kan...kerja nya sama jer...jaga akaun....jaga duit....hehehehhehe......


So korang pulak macam mana??? 







79 comments:

  1. akak tak tahu akak darah jenis apa :-((

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak yan...sy dpt tau jenis darah sy bila derma darah...hihih

      Delete
    2. samalah sis D.. I pun tahu masa derma darah..hahaha

      Delete
    3. ingatkan jenis darah tu merujuk kepada darah panas or darah sejuk...aduss!

      Delete
  2. orang Korea suka benar la kajian2 darah ni.. ehehe sampai nak jadi retis kena
    wajib tahu kumpulan darah.. macam2 kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada tau isi form kerja yg kerajaan punya tu, mintak kumpulan darah, siap highlight penting lagi.. rupanya nak nilai kita ni camna kot..

      Delete
    2. gitu ehh CT....baru tauuu....

      QA....rasanya yg kerajaan punya tu xde kaitan dgn personaliti tuhhh....hihihi

      Delete
    3. komen Suida ni, macam serius pun ada..mati-mati aku percaya,,hahaha

      Delete
    4. Kihkihkih rajin benarlah diorang nak refer darah dgn personaliti ;)

      Delete
    5. Kak Sal, I letak 'kot', agak ajelah...hahahaahahahaa

      Delete
    6. rupa nya ada yg tertipu...nasib baik baca komen Sal...jika tak i pun turut percaya...hadoi...hihihih

      Delete
  3. Ala AB aje ka? lain2? I bukan dari kategori AB tapi ada jgk ciri2 tu? acaner?

    ReplyDelete
    Replies
    1. lain2 kena carik sndiri....keh keh keh...kalau sama maksdnya mix blood la tuu....hahahhaha

      Delete
    2. Suida...g korek entri dari Eyda....so nanti leh tahu u lebih kepada darah jenis yg mana tu...tapi yg pasti tepat ialah u darah merah bukan darah manis eheheeh

      Delete
  4. Replies
    1. aha...betul tu..SS mmg kuat ingatan dia ni jgn buat main2

      Delete
    2. SS memang kuat ingatan dan very observant orangnya :)
      Sis D ingat tak SS boleh recall nama meoww anak buah Sis?

      Delete
  5. wah bagus..tapi yanie darah B..

    www.yanieyusuf.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. darah B ehhh.....mesti personaliti lain kannnn hehehhe

      Delete
    2. Yanie boleh geng dgn saya :)

      Delete
    3. kalau darah B..orang nya kreatif cam Farrah dan SS...itu bakat semulajadi...JM bukan darah B Yanie itu sbb bab kreatif motif ni 'keras'

      Delete
    4. SS tahu Jay Emm darah apa... he he he

      Delete
  6. salam awak.. kite singgah sini.. dari blog dak SS ..

    dengar cite nak ole2 yee... hehehe..

    InShaaAllah.. klu ade rezeki yg next trip .. boleh kita bahagi sama rata ya... ;)

    chop : saya darah AB .. jadi engineer.. patut lah.. salah bidang rupanya... hahahaaa... 😂😂😂

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehhhh...suzie yang lawaaaaa.......selamat dtg ke blog sy.....hahhahahah


      titew guwau jerrrr tuhhhhhh....sambil tutup muka maluuuu....hahahahahha

      sama ehhhh AB.....mgkin ada kaitan tuuu bidangnyeee.....hehehhe

      Delete
    2. wahhhhh! Suzie Lawa dah meluaskan kuasa! ha ha ha...

      Delete
    3. perghh..pesal org berdarah AB ni kerjaya MANTOP...semua bidang profesional tu...hai Suzie yang lawa...nak kenalan boleh...JM dah terjah blog u...link warna pink..my feveret kaler tu..ishh..pesal mencelah kat sini plak..adusss....menyibok je JM nih

      Delete
    4. jay emm darah penyibuk! ha ha ha

      Delete
    5. itu sebab ramai orang suka hihihi...

      Delete
    6. hai JM ... ;) hehehe... boleh aje.., ;p ..
      kite kenal awak lama dah.. mcm SS tuu.. heheeh... jgn marah aaa...

      DM - ape salah nye.. rejeki kena la bagi sama rata... ;) .. baru bahagia ...

      Delete
  7. oooo AB tu mix blood ea.. baru mummy tau.. Patutlah hero2 mummy waktu kecik rambut perang gen mat saleh gitu, tp bila besaq rambut hitam gen india gitu..heheheh :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha....mix blood laa tuhhhhh....mcm sy....

      Delete
    2. rambut hitam lah cantik mummy..kalau rambut perang cepat beruban..ehh..ye ke

      Delete
  8. Best jadi akauntan. Boleh kira duit berkepuk-kepuk...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. duit org wat pa..hilang susah...hahaha

      Delete
    2. best pe pegang duit byk wlaupun org punya hikss

      Delete
  9. Kakak darah o tapi kena jaga duit sykt juga dik. Kebetulan agaknya.

    ReplyDelete
  10. saya darah 'O'..saja nk bagitau..hahaaha

    ReplyDelete
  11. Darah Zumal jenis A je xde B. Hehe ^-^

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpe,...nnti carik pasangan darah B plak...hahhah

      Delete
  12. saya juga mcm sal , darah O ... heheheee

    ReplyDelete
  13. Sis D ni kira berdarah majmuk hihihih

    ReplyDelete
  14. ha'alah..pernah baca entri pasal jenis darah ni kalau x salah blog Eyda..maybe dari sumber yg sama tu

    ReplyDelete
  15. darah jenis AB sesuai sbg penganalisis, diplomat atau akauntan..patutlah Deanna sesuai jadi penganalisis dan pengaudit yang berkaliber..mmg betul...darah mempengaruhi personaliti

    ReplyDelete
  16. JM jenis cepat panas baran...istilah 'cool' tu jauh sekali...nak tahu jenis darah JM...ce Deanna check kat FB tu

    ReplyDelete
  17. IbuNoey darah A+.husband pun sama.:)

    ReplyDelete
  18. saya tak ingat saya darah jenis apa
    rasanya B, kalau tak silaplah...hehe
    katanya darah jenis B ni cantik dan cantik dan cantik dan cantik =)

    ReplyDelete
  19. ekin pun xtaw kumpulan darah apa

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...