Friday 16 October 2015

SUNITA SEAFOOD, PEKAN SALAK LAMA

Assalammualaikum wbt.....


Korang pernah tak rasa bosan dengan makanan yang dimasak  sendiri??? aku selalu bosan makan makanan yang aku masak sendiri.....tak tahu lah kenapa....mungkin saje nak carik alasan malas masak kot...kah kah kah.....tapi kadang tekak aku mengada-ngada.....kadang ktorang layankan aje....hehehheh....haritu nak dijadikan cerita...aku dan en. suami plan nak makan kat luar...tetiba aku teringin nak makan kat luar....padahal aku malas nak masak....keh keh keh......




En. Suami :  Nak makan kat mana?

Aku          :  Kita try makan kat kedai pekan salak lama nak?

En. Suami :  Kedai yang mana?

Aku          :  Kedai yang tak jauh dari masjid tu...

En. Suami :  Sedap ke makanan kat situ?

Aku          :  Entah....kita belasah jer la....bla lagi nak try kedai-kedai yang ada ni....



Haaaaa...gitu laaa perbualan sepasang suami isteri yang chomel.....keh keh keh....aku saje nak try makan kat 1 kedai ni...selalu kalau aku pergi area situ aku perasan ada 1 kedai makan tak jauh dari masjid........kalau dari IPD sepang....korang akan lalu pekan salak lama....korang akan jumpa sekolah rendah kat belah kanan....jalan terus sampai jumpa masjid sebelah kanan....tak jauh dari masijd tu korang akan nampak kedai makan tu di sebelah kiri....kedai ni mula beroperasi belah petang rasanya.....nama kedai tu...SUNITA SEAFOOD....ada signboard bercahaya kat tepi jalan kedai tu.......meh aku tunjuk beberapa gambar yer.....




Masa ktorang sampai orang tak ramai sangat....tapi servis kedai ni cepat....yang amik order tuan punya kedai (aku rasa lah) seorang lelaki....dia akan datang kat meja kita tanpa perlu kita panggil....lepas dia amik order....dalam 5 minit dah ada air dan nasi......1 konsep yang aku suka pasal nasi kat kedai ni ialah dia letak dalam bekas....dan kita sendiri boleh top up nak nasi banyak mana....dia hantar nasi bersekali dengan pinggan kosong dan ulaman....






Dalam 10-15 minit lepas tu makanan yang ktorang order pun sampai...meh aku belanja gambar untuk tatapan korang.....heheheheheh





Haaaaa......sampai jer makanan ktorang terus makan dengan doa makan....hik hik hik...dan 1 lagi yang aku suka pasal kedai nih...bila makanan dah sampai...tuan kedai akan datang kat meja kita tanya sama ada makanan semua dah sampai belum....takut ada yang tertinggal....lagipun tuan kedai dia sangat friendly....sedang elok jer makan......tengok-tengok dah lesap semua makanan tuh....tak sampai 10 minit lesap...hahahhahaha...makanan dia sedap....tidak mengecewakan....nasi yang dia bagi dalam bekas tu ada baki lagi...dia bagi nasi banyak...dan itulah kelebihan guna bekas...tak membazir....eheheheheh



Tempat parking dia luas....senang nak parking

Selesai jer makan....en suami pergi ke kaunter dia.....semua sekali RM42 hengget....tapi tuan kedai bagi diskaun RM40....sedekah dia kata...hihihiih...haaaa...cenggini laa baru peniaga yang bagus....berniaga sambil bersedekah.....dan sejak dari itu....ktorang jadikan kedai ini salah satu kedai kegemaran ktorang.....heheheh....siapa yang duduk berdekatan tu boleh la cuba makan kat kedai ni yer.....hehehehe









Autopublish : 1100  16.10.2015









39 comments:

  1. Memang puas hati, tambahan ada tauke derma lagi..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg puas ati SP....moga berkat rezeki beliau..hihihi

      Delete
  2. Assalam deanna..maaf lmanya wana tak jenguk sni kan..bz sgt la akhir2 ni

    ReplyDelete
  3. Wana mmg pandai bosan dgn masakan sendiri..kalo sndiri masak rasa x sedap ja pdahal org lain rasa ok ja pun..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn....nk jugak rasa yg org lain masak...hihiih

      Delete
    2. Tekak nak bermanja rasa masakan orang lain tu :)

      Delete
  4. sedapnya tgk gambar pun dah terasa ni haaaa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboiiii....dh leh rasa smpai tekak ehh QA hihihi

      Delete
  5. Alasan bosan makan masakan sendiri memang tak leh blah tau Kak D... Haha..

    Tapi kan, sama la ngan I pun.. (sebab xpandai sangat masak)..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahhaha.....tetiba sama jer kita ni kannnnnnn

      Delete
    2. eh tapi saya pun sama tau
      selalu kata sendiri masak tak sedap
      padahal malas =)

      Delete
  6. tiba2 rasa laapr tengok makanan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhahah....xpe..lepas ni leh carik yg sedap2

      Delete
  7. Maaf kak D lama.tak singgah sini enjin turbo kurang baik hahaaha

    ReplyDelete
  8. banyak.macam tu rm40....memang berbaloi baloi harganya :-))

    ReplyDelete
  9. tomyam tu nmpk marvellous noo ;p

    ReplyDelete
  10. Ehhh... Rasa macam lain plak komen sini...

    ReplyDelete
  11. Agak2 tong dapo gas tu setahun tuko brape kali? Keh keh keh
    * soklan memang nak cari pasal... He he he...

    ReplyDelete
  12. Terus makan dengan doa makan tu acaner?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kihkih masa baca ayat ni tadi, saya dah senyum sendiri. Mesti ada yg membahan,...

      Delete
  13. Siap ada deco dalam lauk... Terbaik laaa...

    ReplyDelete
  14. sendiri masak memang bosan, kalau Mak masak, takkan bosan..haha

    ReplyDelete
  15. Semua menu sedap-sedap tu..yang best lagi..dapat diskaun..bestnyaa...alhamdulillah...rezeki..:)salam kenal..

    ReplyDelete
  16. Cepat..sedap..ramah mesra memang patut ada untuk kedai makan.
    Lagi best kalau murah...

    ReplyDelete
  17. sedapnya ulam dgn sambal belacan tuh....pekena tomyam plak ....nice review!
    servis cepat dan pelanggan pon puas hati!yeayyyyy

    ReplyDelete
  18. mcm pernah lalu . masalah saya bila singgah kedai makan ni , saya tak ingat nama restoran dan kat belah mana kedudukannya ... pandai tauke tu tarik pelanggan . tapi cara dia mmg lbh kpd nak bersedekah . ada sesetengah restoran , bagi nasi pun ciput je ...

    ReplyDelete
  19. Food nampak lazaaaattttt, servis cepat, owner pandai lebih kurang,...bestla macam ni :)

    ReplyDelete
  20. maok juak nak try makan sia kelak.. biasa lalu jak... otw nak balit ke rumah kmk di bukit changgang pun ada 1 kedai makan nang cepat servicenya..dan kmk selalu makan sia sblm balit rumah.

    ReplyDelete
  21. sedap tgk menu2 yg D pilih.. nyum2 kailan tu

    ReplyDelete
  22. kalau saya pun sendiri masak, memang rasa tak sedap aje

    ReplyDelete
  23. kalau JM mkn kat luar semasa di opis je..kalau hujung mggu mmg mkn kat umah sbb nk mkn luar x de org teman..itulah kan sesekali mkn luar best gak

    ReplyDelete
  24. ahaksss...komunikasi between hubby n wife..x de ke sebut 'yunk! nak mkn kat mana?' astu mesti akan tanya seda x makanan kat c tu..heeee belum try belum tahu kan

    ReplyDelete
  25. ohhh..Tom Yam!! my feberet tu...tgk tom yam tu un dah tahu seda sgt..harga RM40 tu still berbaloi maybe sbb order ikan tu..ikan tu kan mahal sikit

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...