Tuesday, 16 September 2014

NAK MAKAN APE???

Korang masak pe utk bekpes harini???? Korang tau aku masak pe??? Jenggg jenggg jengggg....hahahahaha

Aku tgk kentang kt umah aku ni byk lagi...kalau simpan lama2 nnti dh xelok...drpd biar mcm tu je bek aku msk sesuatu kann...xbaik membazirr..so korang nk tau aku masak pe? Aku igt nk masak potato fritters aka cekodok kentang...heheheheh

Senang jer nk wat nyee.. kalu tya aku resepi mmg pyh la skit coz aku masak jenis cmpak jer..heheheehe...tp sbb sharing is caring uollss...aku kongsikan jugak cara nk buat..mula2..kena laa kupas kentang..so far aku pakai baki kentang yg ade..de laa dlm 4@5 biji yg sederhana...pastu cuci n sagat..so kena gigih skit menyagat kentang tu...senang jerrr kannnn..

Pehtu amik bawang besar..memandangkan  aku xsuka daun bawang...so aku guna bwg besar...kalau  de daun sup pon ok gak..lg sedap aku rasa..tp kt umah aku xde daun sup so blasah je pakai bwg...aku guna 1 biji bawang holland...yg paling besar..pastu potong dadu....aku amik cili api...4@5 biji..kalau xnak bubuh pon xpe..kalau nk guna cili merah pon boleh...potong kecik2 @ ikut suka laa nk potong mcm mn..

aku cmpur kan kentang yg dsagat..bawang n cili api tadi dalam bekas..pastu letak sebiji telur...bubuh black pepper..garam n gula skit...pastu letak tepung gndum dlm 2@3 sudu mkn...tepung jagung dlm 2 sudu mkn...tepung beras dlm 3 sudu mkn n tepung pulut 1 sudu mkn...kalau xde tepung beras n pulut letak je tepung gndum n tepung jagung...pastu kacau smpai sebati....then gorengkan ia...bagi nipis2 skit...coz nti dia jd lebih ranggup...

Pastuu...tadaaaaaaa.....jdi laa fritters tuuu.....cicah dgn sos pon sedap.....nyummmm....nyummmmm...selamat mencuba yerrr....

Haaaa....lebih kurang mcm ni rupanyeeee....

4 comments:

  1. Ermmmm...dapnye naa....makan ptg2 tuk....fuhhh....

    ReplyDelete
  2. Wah,bleh dcobo tk sok lusak

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...