Monday, 16 February 2015

MASA MENGEJAR



Assalammualaikum wbt....

Demi masa....itu laa permulaan maksud surah al-Asr...bermaksud masa tu penting untuk kita...kadang kita jer yang tak amik peduli pasal masa ni...di momokkan pulak...dengan "janji melayu"....begitu kritikalnya kita ni kannn...selalu lengah-lengahkan masa...huhuhuhuh....situasi aku sekarang ni ....betul-betul menguji kesabaran....masa makin suntuk...tinggal beberapa hari jer lagi untuk aku siapkan tugasan yang diberi....namuuuuunnnnnnn..........huuhhuhuhu



Masih banyak lagi lompang-lompang dalam kertas keje aku yang belum diisi....huhuhuhu...bukan sebab aku berlengah-lengah...tapi aku masih menunggu respon dari mereka....adehhh....aku dah bagi masa pada mereka....tapi nampaknya masa tu berlalu sepi...dalam hati aku berkata "ni mesti dokumen tu tak ada..sebab tu sampai sekarang mereka tak bagi-bagi"....ini la cabaran paling hebat untuk keje macam aku ni....tempoh untuk siapkan tugasan aku bergantung kepada kepantasan mereka bagi respon...tapi biasanya akan amik masa yang lama.....hhuhuhuuhhu


Nampak tak ruang kosong tu...ada banyak lagi tak berisi coz tunggu respon....penantian itu satu penyiksaan....tolongggggg.....aarrrgggghhhhhhh.....


Nampak tak tulisan aku yang buruk tuhhhh...hahahahah....ini laaa sebahagian tulisan aku yang korang kena hadap hokayyyy...sekarang masih tunggu respon dari nota yang aku tulis tuhhh...kalau masih tak dapat...aku terpaksa isi ruangan tu dengan jawapan yang sepatutnya...masa masih berjalan....tik tok tik tok....tindakan segera perlu dilakukan...heheheh...


Sementara tunggu respon tu....kita makan doooluuuuuu.....hahahhahaahhaha...baru laa ceria balik...perut kena jaga..baru la hati girang....tak gitewwww...hahahahaha

30 comments:

  1. Adat bekerja begitulah..bersabar ye deanna. Kena bertegas dan bg due date pd mereka tu utk siapkan tugas diaorang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhehe...kesabaran mmg sgt2..dperlukan

      Delete
  2. menghadap keje yg yg perlu dapatkan respond dan feedback dari manusia mmg tension..kerna dorang keje kita x settle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah orang2 yang Allah turunkan kepada kite sebagai UJIAN wahai JM...

      Delete
    2. Pusing kepala sikit bila kerja kita berkait dengan feedback/respon orang. Jenuh juga tu...sabar ye, sis.

      Delete
    3. mmg kena byk bersabar kan farah hihihi

      Delete
  3. mcm nk hadiahkan sebuah jam dinding kepada mereka dan cakap masa x menunggu kita :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hadiahkan jam loceng.. biar berbunyi.. supaya diingatkan selalu..hehe

      Delete
    2. Manaaaaa? Manaaa? Nak tengok jam dinding tu? He He He...

      Delete
    3. diorang mmg dah ada jam dinding laa JM...banyakkk hahahah

      Delete
  4. kita kejar dia balik...hihihi...

    ReplyDelete
  5. mkn mne blh missed sis DM...nti kna gastrik...^-^

    ReplyDelete
  6. Huhu..sabar ja la kan..menunggu tu la yang tak tahan..

    ReplyDelete
  7. Pernah tengok menara tabung haji kat KL? Menara tu pon dibina berdasarkan surah al-Asr...

    ReplyDelete
  8. seksa juga bila kerja tak clear sbb org lain yg sengaja melembap ... tak pe . mkn dulu utk jadi bersemangat balik ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh...kena makan dulu pengubat duka

      Delete
  9. Sabar ya.. kena pakai jam la mcm ni. Masa skrg berjalan sgt pantas.

    Jemput join mini GA by Nina + Anies

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...pantas kan masa berlalu...

      ok..dh join dah GA ni heheheh

      Delete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. Salam. Hee ayam goreng sedap itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...nmpk mcm ayam goreng ehhh...kuih sbnrnyee...

      Delete
  12. Aish....bab ni yg susah ni sbb kena tunggu respon org lain.kita dahla nk cepat,tapi yang lain buat lambat.IbuNoey pun kadang berhadapan dgn situasi mcm ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laa..kena tgu dan tgu...tp nsb bek ada makanan hehehe

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...