Monday 29 September 2014

NAK MAKAN NASI DAGANG....

Assalammulaikum wbt....

Harini hari Isnin...de pasar tani kat area umah aku...kat mane?? kat Taman Seroja Bandar Baru Salak Tinggi...kat tapak yang sama jugak de pasar malam setiap hari khamis...Ok...pe yg spesel nye kat situ??? Nak kata spesel sangat tu xde laaa...tapi kalau nak try makanan kat situ boleh laaa...harini macam nak makan nasi dagang...hari khamis minggu lepas aku g pasar malam kat situ...beli nasi dagang ayam...1 set RM6...mahal ke murah??? entah laaa...bagi aku berbaloi gak laa coz ayam dia bapak nye besar...so next time kalau nak beli...ayam seketul jerr..nasik 2...jimat..hehehehhe...biasanye aku beli kat gerai yang sama lorong ngan brother jual kasut n selipar...penah gak aku try nasi dagang kt gerai akak yang dkt ngan gerai jual2 kuih sebelah depan tu tapi ayam dia aku rasa macam hanyir skit...tapi xtau lak kalau korang rasa len...

yang ni nasik nyerr...

besar kan ayam dia...

Aku ngan en suami hanya mampu makan seketul jer ayam nye...coz besar sgt...heheheehe...ok yang ni citer nasik dagang kt pasar malam...harini aku rasa macam nak beli nasi dagang kat pasar tani...haaaaaaaa...yang kt pasar tani ni lagi sedap....gerai dia sebelah ngn akak yang jual gula2 n janjan dalam bungkus2 tu...harga sama 1 set RM6..tapi gulai ayam dia lagi powerrrr....perrrgggghhhhhh....gulai dia macam kari2 skit...aku kalau sebut kari jerrr gerenti sukaaaaa....bukan stakat suka..tapi suka gilerrrrr...hahhahahahaha...berjaya atau x misi untuk aku membeli nasi dagang harini??? sama2 kita tunggu naaaaaa....hehehehehhe

Suka gak aku kongsikan per benda yang slalu aku beli kat pasar tani ni...1st aku akan carik taufu fa...yang kat pasar tani ni sedap kalau bandingkan kt pasar malam...tapi kdg2 abang tu xde...tu yang frust skit..lepas tu aku beli cakoi...perrgghh...sedap....lagi beli...jagung rebus...kadang2 kalau tahap kebulur aku beli 3...kesemua aku habiskan...balik umah aku hiris jagung tu buh dalam mangkuk besar..pastu tabur gula pasir sikit....perrrgghhhh...makan sampai xhengat orang len....hahahahhaha..dan selalunye aku suka beli telur ayam...gred AA...memang puas ati...

Kat pasar malam pulak aku suka beli ayam goreng gunting...kt gerai RJ...tapi kadang kena tunggu lama skit coz orang ramai...lagi sedap dari uncle bob...kdg beli ayam goreng..kt sebelah RJ..yg tu pon sedap...lg sedap dr KFC...heheheheheh...berdepan ngn ayam goreng de jual taufu fa...harus jugak dibeli...haaaa...tu serba sedikit pengalaman aku berkunjung ke pasar tani n pasar malam kat area umah aku...kalau korang de kesempatan..leh laa try beli makanan kat situ yerrrrrr....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...