Tuesday 7 June 2016

JJCM DI SUNGAI PETANI

Assalammualaikum wbt.....


Kali ini aku nak kongsikan sesi JJCM aku di Sungai Petani (SP)....sebenarnya dah lama dah citer ni ...baru sekarang ada masa sikit untuk aku tulis dalam blog aku nih....time bulan puasa laaa baru kau sibuk nak cerita pasal makan kannnnn.....hehehhehe....ni kira sebagai dugaan kita laa kan..tengok gambar makanan....hahahhaha....Jommmm kita tengok kedai makan mana jadi pilihan ktorang......






1. Big Mouth Republic

Kedai makan ini ktorang pergi masa hari pertama ktorang sampai....ktorang pergi SP naik kapal terbang....landing kat Penang....pastu tuan rumah amik ktorang airport dan bergerak ke hotel di SP..hotel apa??? next entry la aku cerita......ktorang sampai kat hotel jam 10.30 malam....perut dah nyanyi riang...letak jer beg kat hotel  ktorang rodna kawasan keliling hotel tu....so terjumpa laa kedai ni...Big Mouth Republic....dekat dengan Parkson.....masa ktorang sampai tu orang agak ramai jugak la....ktorang order jer apa yang ada dalam menu...kebanyakannya menu western......











Sementara order sampai ktorang layankan dulu pemandangan dalam kedai ni....aku tengok kat dinding kedai ni ada papan tanda JJCM TV3....papan tanda koooooo....hahahahhaaah....setelah tunggu dekat 20 minit...makanan pun sampai....





Disebabkan ktorang lapar...ktorang telan jer..tapi portion dia macam banyak....tak mampu nak habiskan....huhuuhuh....rasa???? pada aku...biasa-biasa jer....tapi masih boleh ditelan....nak kata sedap sangat tu mungkin tak kot....hihhihihi....harga?? mampu milik....hihihih.....



2.  Restoran Bawal


Tempat makan seterusnya Restoran Bawal.......jangan tanya aku kat area mana....aku pun tak tahu...tuan rumah yang bawak...hehehehehe....yang aku tau...kat tepi jalan besar....hehehhehe.....tempat ni aku suka...kenapa aku suka??? jap lagi aku cerita...hehehehe





Time ktorang datang haritu....kedai ni penuh orang...ramai orang makan kat situ.....yela...time lunch hour kan...dah semestinya laa ramai orang....hehehehe....

 



Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......ini laa sebab aku suka sangat kedai ni....sebab ada Kari Ikan Bawal...........perghhhhhhh....rasanya sedap sekali...sampai berkali-kali aku hirup kuah kari tuhhh....kah kah kah.........

 



Kiranya memang berbaloi pergi kedai ni....semua menu dia sedap.....kalau aku pergi lagi SP aku nak datang makan lagi kat kedai nih....gulai depa nih sedap betui.....habaq hanggggg....hahhahaha....harga??? jangan tanya aku...tuan rumah belanja....hahahahaha




3. Usop  Mee Udang Laut


Haaaaaa....ini kali pertama aku dengar pasal tempat ni....tu pun tuan rumah jugak ajak pergi sini.....depa kata...kalau nak makan mee udang....datanglaa ke Pulau Sayak....lepas habis kerja petang tu....tuan rumah ajak pergi kedai ni...perjalanan macam agak jauh sikt dan agak berliku....sempat aku tidor dalam kereta...hahahahahah.....bila sampai tempat ni...aku rasa tenang jer....sebab orang tak ramai lagi....dan yang paling best...dekat dengan tepi pantai....










Sampai jer mee udang aku terus.....slurpppppppppppp.....perghhhhhhh...sedap weiiiii....memang berbaloi laa datang sini...semua rasa ada....udang pun besar....harga?? sama jugak...jangan tanya...tuan rumah belanja...hahhahahaha

 

Ini pemandangan yang kita leh tengok kat kedai uhhh...cantik kannnnnn....tenang jerrr....boleh laa selfie dulu before balik...heheeheh

 


Tak jauh dari kedai tu...ada kedai jual hasil laut...korang boleh beli kat situ....harga pun ok..macam-macam benda ada...belacan..ikan kering...keropok dan macam-macam lagi....




4.  Deretan Kedai Makan ( Dekat Hotel Emerald Puteri)

Kebanyakan masa ktorang makan kat deretan kedai makan di sekitar Hotel Emerald Puteri....situ ada banyak kedai...jalan kaki jer...cuma ada setengah kedai jer yag sedap....tapi ada 1 kedai ni ktorang selalu makan...sebab sedap.....tak ingat pulak nama dia...tapi kalau dari arah hotel macam menapak sikit laa ke hujung....











Kat kedai ni servis dia cepat...tak perlu tunggu lama...harga pon sangat ok.....kalau kat kedah korang tak perlu risau dengan harga makanan....pasti murah....hehehehe....cuma jangan tanya aku berapa harga makanan yang ktorang order....sebab bukan aku yang bayar....ktorang dah lantik bendahari tukang bayar...hehehehe....




Sekian laa dulu kisah JJCM ktorang di SP....tak banyak sangat kedai makan yang ktorang boleh terjah....sebab tak ada pengangkutan sendiri....so makan kat kedai yang boleh jalan kaki jer dari hotel.....mesti korang dah leh agak hotel mana ktorang duduk...kannnnnnnnnnn?????????? hehehehehehe.....


"Selamat Menjalankan Ibadah Puasa"




Auto Publish :  07.06.2016   10.30am


39 comments:

  1. amboiii..sakan terjah utara ye...bestnya...sampai hati tak ajak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...terjah pun sbb kerja..kalau x...mmg lambat laa nk terjah utara nihhhh

      Delete
  2. Perghhhh! Dugaaan! Dah laaa puasa! Kejammmmm!!!

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. nyumm2....kari...mabelesssssssssssss...heheheh

      Delete
  4. Sue yg kampung di sp ni pun x pernah lagi makan kat tempat deanna p. Dok lalu saja...huhuhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...sama laa sue..kalau kpg sndiri kita jrg nk explore kan....

      Delete
  5. Wow, banyaknya restoren kitak pergi. Mun kamek, sigek restoren dah kenyang dah. Mun dapat alu mintak tapau pakey mbak pulang. Hahah. http://diarimommymuhaimin.blogspot.my/

    ReplyDelete
  6. Ingat kat Perak je ada Big Mounth kat SP pun ada jugak.. nanti boleh terjah ni.. macehh Deana..

    ReplyDelete
  7. Nampak menarik.. Reen singgah sambil follow blog sis. Follow Reen..? :)

    ReplyDelete
  8. wah! sekali satu entri cite semua
    tapi semua nampak sedap
    tergugat keimanan dibuatnya tengok gambo makanan time ni

    ReplyDelete
  9. makk aiii sis..sedap2 belaka... teringat Laksa kt Jam Besar Sungai Petani..dulu2 pernah stay SP beberapa tahun jugak.. hehe.. teringat lagi suasana disana:)

    ReplyDelete
  10. amboihh JJCM sini.. ok la sambil kerja sambil makan.. hehee
    org utara pon tak sampai lg restoran yg D list tu

    ReplyDelete
  11. eh lupa nk ckp kad raya dh sampai. tq D !
    thn ni kad raya tempah sikit. huhu

    ReplyDelete
  12. wow DM.. mai utara tak roger2 itew pun.. hewhew.. banyak nye choices kedai makan.. ceq yang dok utara ni x penah terjah lagi semua ni..

    ReplyDelete
  13. KD!!! selamat hari Raya..ke mana lama menghilang..no entri in July..ahaks..same to me..blog dah nyawa2 ikan tu

    ReplyDelete
  14. rodna kawasan keliling hotel? rodna katanya..

    ReplyDelete
  15. oustation di SP ke..berapa hari?

    ReplyDelete
  16. mestilah portion byk sbb nama pun big Mouth..so sape yg small mouth order 1 kongsi berdua hihih

    ReplyDelete
  17. kalau rasa x berapa best..reject lah kedai ni

    ReplyDelete
  18. kah kah kah..patutlah suka!! ada kari ikan bawal!! adehh..KD dan KARI berpisah tiada hehehe

    ReplyDelete
  19. untunglah..mkan kedai tu kedai ni tuan rumah belanja ;p

    ReplyDelete
  20. Emerald Puteri Hotel kan kan kan..kalau jawab betul dpt hadiah tak?

    ReplyDelete
  21. hye deanna. selamat hari raya. ehhe.. cepatla update blog

    ReplyDelete
  22. Udang tu mmg xtahan.. Sedap sangat nampaknya.. Sgt2 sedap.. InsyaAllah jika ade rezeki nk pergi jglh nnti..

    ReplyDelete
  23. What....deanna pun ambik cuti update blog....huhu...kak yan baru habis cuti...baru nak warm up balik menulis...

    Kad raya tq tau

    ReplyDelete
  24. Dear... Apa kabo? Sihat kaa? Miss u here...

    ReplyDelete
  25. dalam byk2 senarai kedai kt atas.. usop mee udang ja saya pernah p...

    ReplyDelete
  26. Restoran bawal saya xpernah p lagi...klau nak restoran ikan bawak sedap. kt Gurun D top tu..mmg sedap

    ReplyDelete
  27. Kari ikan bawal tu yg mengancam..

    ReplyDelete
  28. Semua sedao sedap! Tengah malam ni rasa lapar laa pulak.. Hahaa btw fatin follow sini, salam kenal dari

    https://fatinshahrizam.blogspot.my/

    ReplyDelete
  29. Singgah sini nak tanya kabo... ada baik ka? Miss u...

    ReplyDelete
  30. perghhhh restoran bawal tu femes tu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...