Thursday 18 September 2014

AMAN PALESTIN.....



Alhamdulillah hrini aku berkesempatn utk menghadiri majlis bersama Aman Palestin...sekurang2nya aku leh tmbh ilmu pengetahuan mengenai Palestin..dan leh mengajar aku erti kesyukuran dan jihad sebenar org Islam di Palestin..

Aku sgt kagum dgn semangat jihad org palestin dlm berjuang demi al quds..dlm hidup serba kekurangan mereka kukuh dgn agamanya dan Allah sentiasa memberkati hidup mereka...kalau dbandingkan dgn hidup kita ni..yg byk "kelebihan" dunia kita xkan mmpu menyaingi jatidiri islam rakyat palestin...dan dsebbkan "kelebihan" ini laa ramai dkalangan kita tewas dgn hawa nafsu...sehingga hanyut dlm khayalan...

Aku juga sgt kagum dgn rakan2 yg gigih berusaha utk membantu palestin..xkira sumbangan kecik@besar...yg penting bersatu membantu insan yg harus dbantu.. kpd sukarelawan juga...usaha anda kami puji...semoga Allah mempermudahkan segala urusan...bagi yg xnak join..jgn pulak mengutuk @perlekeh usaha rakan2 kita ini..kerana setiap pe yg kita lakukan akan dberi balasan yg setimpal oleh Allah SWT...

Dalam mjlis tu td..kami byk mendgr pngalaman dr sukarelawan....dn berkesmpatan mendgr sndiri pengalaman CEO Aman Palestin Gaza dan wartawan palestin yg melaporkan berita mengenai Gaza semasa dserang oleh zionis....

Dan pe yg terkesan skali..bila aku tgk video..seorg bayi yg sgt lapar dan ibunya x mmpu mmberi susu kerana sudah2@3 hari xminum dan mkn...bila tgk bayi tu minum dr botol air mineral yg dhulurkan oleh sukarelawan adalah 1 perasaan yg sukar utk dgmbrkan...dan xterasa air mata leh mengalir tnpa dsedari...dan itu bru 1 kisah yg d paparkan...byk kisah lg yg d paparkan dn aku xckup kuat utk melihat...








Sebelum mjlis berakhir aku smpat jugak bli tabung dlm jualan amal yg dibuat...utk rakan yg ingin mmbtu leh mbuat autodebit min RM10...walau pon sdkit...itu bkn alasan utk tidak mbntu..semoga Allah sntiasa melindungi Palestin dan kita bersama....aminnnnnn...

Tabung palestin...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...