Thursday, 7 April 2016

MAKA BERAKHIRLAH RIWAYATNYA






Assalammualaikum wbt......


Selama 9 tahun dia setia menemani aku.....dan akhirnya...dia telah meninggalkan aku....segala usaha telah aku buat untuk memulihkan...tapi semuanya gagal....huhuhuhuhu..sedihnyaaaa.....teringat kenangan indah aku dan dia disaat zaman kegemilangannya......dan dia banyak berjasa kepada aku....walaupun bentuk rupa tidak segah mana....tapi dia tetap bermakna untuk aku......meh aku perkenalkan siapakah dia.....huhuhuhu.....









Ini lah si hitam comel cik Norkiah aku....percaya tak korang aku masih menggunakan telefon ini....dikala orang lain sibuk dengan gadget canggih...tapi aku masih setia dengan si Norkiah aku ni.....meh aku cerita pasal si Norkiah ni.....aku beli dia pada awal tahun 2008....pada masa tu aku memang dah ada telefon...aku beli si Norkiah ni sebab aku nak guna nombor celcom.....oh yerrrr...aku pengguna setia MAXIS sejak tahun 2003....tapi kenapa aku nak pakai celcom??? 

Untuk makluman korang....pada tahun 2008, kat kampung aku nun jauhhhhhhhhhhhhh di sana....hanya ada coverage celcom....so bila aku balik kampung....aku akan selalu guna celcom...dan sebab itu lah aku beli si Norkiah.....telefon celcom aku ni bukan lah telefon utama aku....aku kekalkan nombor celcom untuk kegunaan di kampung jer....dan sepanjang itu jugak laa si Norkiah setia menemani aku....si Norkiah ni tak banyak kerenah....sebulan sekali jer kena caj...memandangkan aku jarang guna si Norkiah...aku jadikan si Norkiah ni sebagai alarm untuk kejutkan aku di pagihari.....

Tapi apa kan daya....hayat si Norkiah dah sampai waktunya.....aku terpaksa redha....moga damai lah ko di sana yerrr......sayangggggg Norkiah.....huhuhuhuhu....





Autopublish :  1230 pm 07.04.2016






18 comments:

  1. hahaa Norkiah. henset macam ni tahan lama gak kan. seronok kalau tekan2 tu kekunci ada bunyi gak skit2. klu yg henset slide ni licin, bunyi mmg takde sgt. hahaa

    ReplyDelete
  2. Tinggi sentimental value si Norkiah ni...

    ReplyDelete
  3. Tinggi sentimental value si Norkiah ni...

    ReplyDelete
  4. Banyak sangat jasa norkiah tu..biar la ia jadi kenangan..so, beli la baru pengganti norkiah :)

    ReplyDelete
  5. Norkiah yang tak canggih tu la yg x banyak buat kerenah. Takpelah. Manusia pun mati apatah lagi Norkiah.

    ReplyDelete
  6. Cian cik Norkiah.. awat tak admit ward.. mana tau ada harapan lepas buat cpr.. hehehe

    ReplyDelete
  7. Mummy pun baru tukaq celcom 10gb tu dan unlimited call dan sms.. waweee lega! dulu pakai maxis jenuh top-up...

    ReplyDelete
  8. Tudiaaa sekali sebulan charge.. hamik hang..!

    ReplyDelete
  9. 9 tahun lama tu. Ada sentimental value. Sayang nak buang. Simpan buat kenangan :)

    ReplyDelete
  10. Kita membesar dan tua bersama henpon... He he he..

    ReplyDelete
  11. saya juga masih guna nokia utk no. digi saya ... meh meh meh .

    ReplyDelete
  12. Hai..salam perkenalan drp dunia blog, yup..saya pun masih setia dgn norkiah tau...huhuhu...btw dia ni bukan saja mudah...kecil..tampak bergaya..okey..sy suka singgah sini...artikel yg ditulis menarik...jom singgah blog keladi..www.keladionline.com

    ReplyDelete
  13. Norkiah is de best ... tahan lasak bak ang...

    ReplyDelete
  14. Ohhh si Norkiah ni khas utk kat kg je ye Deanna....Satu lagi hp mesti canggihkan.

    ReplyDelete
  15. Nama baru si norkiah ya.. Macam ekin dulu dua no pakai utk keje dan peribadi.. Last loni tak keje dah no celcom terus tamat riwayatnya kekal pakai no maxis sampai sekarang top up nak dekat tamat tempoh baru top up Hihihihihi

    ReplyDelete
  16. Takziah...sendu membacenya haha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...