Saturday, 15 August 2015

LAKSAM PILIHAN KU

Assalammualaikum wbt...


Hari khamis lepas...aku dan en suami singgah kat pasar malam area rumah aku ni....tujuan utama...nak beli laksam...haritu pernah cuba laksam yang dijual kat pasar malam tu...masa tu beli sebungkus jer...takut tak sedap...tapi bila dah sampai rumah...tak cukup pulak sebungkus tuh....sedap weiiii....hehehehe....nyesal pulak tak beli 2 bungkus masa tuh....




So kali ni ktorang nak beli 2 bungkus..sorang sebungkus...heheehe...baru puas hati makan..kalau ikutkan macam tak cukup pulak sebungkus sorang tu...hahahaah...next time beli 2 bungkus sorang lah....giler pelahap....



Ini la rupa laksam yang ktorang beli...mesti ada yang tanya...mana sayurnya??? Hahaahah...aku tak nak sayur...coz sayur dia ada taugeh...musuh utama aku....aku suka yang macam ni...makan tanpa gangguan...tetiba tengah syok makan...mangkuk aku kosong dah...persoalannya...siapa yang habiskan???? Masih lagi misteri hingga hari ni....hahahahaha...korang leh tolong jawab???






47 comments:

  1. bior menyesal membeli... jangan menyesal tak beli... keh keh keh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaah...nyesal xbli byk bungkus

      Delete
    2. menyesal DM beli satu je..

      Delete
    3. Sal...betul...nyesal xsudah...hahahah

      Delete
  2. besonye mee dia.. bukan patut size mcm
    kuew teaw ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kecik eh...so far sy xpnh g jumpa yg saiz kecik...biasa jupa yg besar2 cenggini jer...ada eh kecik2....hehehehe

      Delete
    2. kalau besar kuew teaw itu bukan laksam namanya ahaahah....laksam mmg itu lah size nye SS heeee

      Delete
    3. laksam kan hasil dari tepung yang di gulung...ketebalan lebih kurang 2 inci...ahaha..nampak! x pernah buat tapi pernah ukur size sebelum mkn

      Delete
    4. Perghh...JM h mcm masterchef dah aihhh...hahahahaha

      Delete
    5. apabila chef jay emm berbicara... siap dengan PEMBARIS!

      Delete
    6. pergghh....mmg chef tahap dewa JM nih...siap ukur lagi haa....hebat sungguh hahahaha

      Delete
    7. Serius comel Sis JM ukur potongan laksam sebelum makan hikhikhik

      Delete
    8. Kalu kat Johor potongan dia halus slim... He He He...

      Delete
  3. Sedapnya laksam.. mesti laa Deanna yang abiskan.. hehehe..

    ReplyDelete
  4. jawapannya... hantu last raya yang makan... keh keh keh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah...jupa hantu tu thn dpn la kan...

      Delete
  5. Nak tnye jgk tp dh t'jwb plak, klu Cikna bia kuah tu lebih baru ade umphh....;-)

    ReplyDelete
  6. sebungkus sorang mana cukup...3 kali suap dah habis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg xckup pun...sekejap jer lesap hahahaah

      Delete
  7. tapi JM lebih suka LAKSA dari LAKSAM...sbb kuah laksam tu berlemak...mkn byk rasa muak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh..terbalik kita...sy xbape minat laksa...hehehe

      Delete
    2. Jm..laksam kalau taknak muak..letak sambal belacan..terbaik tau..

      Delete
    3. saya suka dua-dua..hahaha

      Delete
    4. kak yam...betul...buh sambal dia mmg rasa lain macam kan...sedappppp hehehe

      Delete
    5. asal kak yam lak jd nyer...adehhhh...hahahah

      Delete
  8. x suka taugeh? kalau taugeh dh masak pun x suka eh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg xsuka..xkira la masak @ x....heheehhe

      Delete
  9. kah kah kah...ayat last tu...misteri nusantara

    ReplyDelete
  10. uuuiiiiii laksam..lemak berkrim, disukai ramai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. huihhh.....sedapnyeee laa haaiii...hhahaha

      Delete
  11. Sedap ni deanna..akak baru ingat nak buat esaok :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. waaa...kalau umah dekat sy dh dtg umah kak yan bawak tupperware...hahahhaha

      Delete
  12. laksam sedap terrr kalau kelantan best la mkn

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehhe...meleleh air liur tgk gmbr ekin weiii

      Delete
    2. Memey takat leleh dah ni tengok gmbr dah bLik raya aritu byk tak sempat nk mkn sampai skrg kempunan uwaaaaaaaa

      Delete
  13. sedapnya laksam belanjer ar kami semangkuk sepinggan

    ReplyDelete
  14. Dapnye.. dah lama tak makan laksam.. ;)

    ReplyDelete
  15. sapelah yg tlg habiskan tu ... jeng jeng jeng ... kucing kot .

    ReplyDelete
  16. saya pun suka makan laksam dan ya...kita serupa...taugeh juga adalah musuh utama saya! Hahahaha

    ReplyDelete
  17. Baru tahu taugeh tu musuh Sis D. Saya masa kecik memang anti,..skrg dah tua OK lah boleh telan :)

    ReplyDelete
  18. saya tak berapa suka makan laksam sebab penah makan yang tak kena pada tekak
    ada sekali tu mak suh cuba jiran buat, sedaplah plak!
    terus tak tolak dah kalau ada yang offer laksam

    ReplyDelete
  19. geng la kita DM.. tak suka makan togeh.. hehehe.. tapi kalo dalam cucur udang CT makan.. tak terlarat nak buang haha.. telan je la..

    ReplyDelete
  20. Kita suka taugeh bubuh dalam popia sedap2

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...