Thursday 13 November 2014

JOM MINUM AIR KOSONG


Assalammualaikum wbt...

Aku rasa harini aku kurang minum air kosong kat opis...aku lupa nak beli air mineral untuk refill "tabung air"aku...mulai bulan lepas aku dah set kan KPI baru untuk aku..nak tauuu pe diaa??? hehehehe...



Haaaa....ni laaa KPI aku...sebelum balik umah aku nak pastikan bekas air aku ni kosong...sejak bila set KPI?? sejak aku beli bekas air ni laa....kapasiti dia 2 liter...sebelum ni aku guna bekas air yang kecik skit...yang 1 liter punya..tapi selalu sangat nak kena refill...so beli yang gabak macam ni..memang 1 kali isi jer dah cukup...hehehehehe



Sambil2 buat keje..leh laaa sedut air kosong tuuu..ihihihihi...sedut sikit2...sampai abesss...kita kena banyak minum air kosong...bukan saja jimat tapi yang lebih penting adalah untuk kesihatan kita gak...dulu2 masa zaman kegemilangan aku dulu...aku kurang minum air kosong...tapi bila lepas operate...8 tahun lepas..air kosong jadi pendamping setia...kalau bekpes pepagi..aku xcarik air panas...tapi aku akan carik air kosong...bangun pagi pon minum...sebelum tido pon minum...kalau xcukup air kosong badan aku akan bagi signal...sakit tekak laa...selsema laa..batuk laa..so dats y aku kena selalu minum air kosong...air manis aku minum gak...tapi xsebanyak air kosong laa...nasihat aku kepada rakan2 semua....sila aa jangan kedekut minum air kosong ye..untuk kesihatan kita gak kannnnn...ok???? hihihiihihi





6 comments:

  1. kat opis selalu jgk amalkan minum air kosong byk2..tp tak tahannya selalu nak g toilet jer.

    ReplyDelete
  2. Kamek sik suka minum aek kosong. Huhu. Mun aek minuman mok mek minum.

    ReplyDelete
  3. Air Kosong!!!!..itu lah maslah yg paling besar dari sis JM kekadang satu hari tu terlupa terus n minum..itu sbb sembelit sgt..nampaknya perlu buat like Deanna ni..letak atas meja set KPI..mmg tahu air kosong amat baik utk keihatan ,bagi kulit cantik..TAPI ..hai..buat tu cukup susah...perlu disiplin lepas ni...pernah dgr kuanti air yg di perlukan oleh badan bergantung kepada berat seseorang..coth jika berat 50 kg..air mineral di perlukan adalah separuh dari berat badan so perlu 2.5 liter..ini satu botol mineral 500mlm pun susah nk habis sehari huhuh

    ReplyDelete
  4. luqman...mmg slalu kena g toilet..anggp jer mcm exercise..hahahahaah

    Jazz...dolok kamek pon xsuka...tapi lamak2 suka..hihihi

    JM...sy dulu2 mmg payah gak nk minum...tp bila dh letak atas meja..mmg berjaya sy habiskan air tu..skg dh jdi mcm rutin...hehehehe

    ReplyDelete
  5. Ha..bagus3...air coway ker?hhihihi....minum la..kasi cuci itu kidney...kesian tau nak cuci air manis jer..

    ReplyDelete
  6. Mira..mane mpu sewa coway..air tapis kt opis jer..kalau malas nk tadah bru g beli mineral water...hahahaah

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...