Tuesday 21 April 2015

APA DAH JADI??


Assalammualaikum wbt...

Haritu aku teringin nak buat kuih keria...gara-gara tengok entry kak Nasa .....hehehehehe....so  balik keje....gigih laa aku ajak en suami singgah pasar tani kat area umah aku......dengan tujuan nak carik keledek.......akhirnya aku berjaya beli.....harga murah jer....RM3.....dapat banyak jugak la keledek tuhh.....







Kalau tengok dalam gambar kat atas tu kira banyak la kan....aku dah terbayang-bayang kuih keria macam kak nasa tunjuk dalam blog dia tuuu....heheeheh...aku pulak siap bagitau kak nasa macam nak cuba buat...makin berkobar lak rasa nak buat....heheheehh....tapi kan....


Sampai je kat umah...aku nak rehat kejap...kononnya nak buat la kuih tu malam-malam sikit....last-last....aku malas....so aku simpan jer dulu keledek tu....boleh cenggitu...dan mula la aku berjanji dalam hati...sok kot nak buat....tapi kan.....hari berganti hari...sampai laa hujung minggu....kuih ntah ke mana ubi ntah ke mana......hahaahahaha....

Nasib baik aku cuma janji dalam hati jer...kalau janji dengan en suami kan naya tu kannn.....jangan suka wat janji tauuuu....hahahhha.....dan bila hujung minggu.....baru la aku ada masa sikit dan kerajinan pon datang secara perlahan-lahan.....hahahaahah....nak tau pe jadi dengan ubi tu????? Jeng jeng jenggggg....haahahahaha










Taraaaaa.....maka terhasil laa keledek goreng.....yang asalnya nak wat kuih keria.....haahahahah....kak nasa...maaf sebab tak menjadi kuih kerianya...saya uli tepung tetiba jadi keledek goreng....hahahaahah...next time sy cuba yerr...tapi tak berani nak janji.....hahahahah



Klik banner untuk join GA aku 

31 comments:

  1. hahaha..sy pun ada beli keledk weekend, konon nak buat inti karipap..hahaha

    ReplyDelete
  2. hahaha. okay la tu jadi keledek goreng. dari x jadi pape

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. huihh....memang sedapppp ni suida hahahaah...terlekat dh nama suida...hihiihih

      Delete
    2. Glamer gelama suida sekarang ye :)

      Delete
    3. tgk lah siapa yang beri nama baru - Suida tu heheeheh

      Delete
  4. nak jual kat serikin ya nyaman kak, manis isinya, dah kaler purplenya terang
    nak keledek purple tok isinya putih, lain rasa
    kmk mcm ktk juak kak, kemain gik semangat mok beli brg, last2 polah jd resepi lain..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. yarabiii jauhnyaaa...hahahah...keledek tok isiknya kaler oren...nasib nyaman....mun kat tpt kita sinun nak kaler purple nang nyaman ohhh....alu leleh air liur ehhh....hahhahahahahaah

      Delete
    2. mcm jak alasan nak molah...nindak alu xjd ohhh....adehhh hahhahaha

      Delete
  5. Keledek goreng pun sedap cicah dgn sambal kicap..terangkat ooo..

    ReplyDelete
  6. hahaha....memang macam tulah kbiasaannya....bila teringin boleh beli lagi..tapi pastikan dbuat keria yer diana :-))

    ReplyDelete
  7. Wahhhh! Magic! Jarang berlaku! Ajaib nih! Ingatkan cempedak je boleh jadi nangka... Rupanya Kuih Keria boleh jadi Keledek Goreng! Kegigihan anda kebanggaan kami!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan2...pelik tp benar....leh masuk mesia book of record kan....hahahahaah....kebanggaan kami semua

      Delete
    2. Kihkihkih tumpang gelak kat sini jap,...baca komen SS :D

      Delete
  8. mmg magic....bak kata SS....
    bukan transfromer jerk leh bertuko dari lori...ihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah masuk mulut pastu perut tetap jugak keledek.... Kuar bontot je tak jadi keledek.... Kan Magic tuuuuuu.... Magic Clean! Keh Keh Keh...

      Delete
  9. hahahaha....biasalah tu...bila sifat tak rajin tu datang tu yang segala benda tak jadi tu. hehe

    ReplyDelete
  10. buat macam tu lagi best deanna..lama wana tak makan..aih, mana nak carik malam2..huhu

    ReplyDelete
  11. Sdap nye....mnum plk ngn air kopi...tkentut2 mcm bom!!

    ReplyDelete
  12. Keledek pun sedap di mkn hihihi

    ReplyDelete
  13. kira rajin tu jadi gak keledek goreng...kalau org terlebih rajin like JM ni jadi keledek rebus je

    ReplyDelete
  14. awat ni, saya blogwalking hari ni nmpk entry makanan ja byk ni... dugaan posa hari ni

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...