Monday, 17 August 2015

HARI RAYA AIDILFITRI 1436H : PERSEDIAAN JAMUAN RAYA PART 1


Assalammualaikum wbt....


Tahun ni..bos dah bagi green light untuk buat jamuan raya kat opis...tahun lepas ktorang tak buat jamuan raya...ktorang gantikan dengan majlis tahlil...sempena menghormati kejadian MH370 dan MH17.....maka tahun ni...bos kata buat ala kadar jer...panggil beberapa bos di cawangan terdekat dan di ibu pejabat.....bila bos dah bagi persetujuan...maka ktorang pun gigih membuat persediaan....antara persediaan yang wajib adalah....dekorasi opis....macam biasa....aku la orang yang gila kuasa ajak kengkawan lain untuk buat dekorasi....nak tau kenapa aku jadi giler kuasa??? sebab suara aku jer yang paling nyaring dan sedap untuk panggil orang untuk tolong buat....mungkin diorang bosan asyik suara aku jer berkumandang....so layan kan aje la karenah aku....kah kah kah......




Tapi memang betul pun....kat opis ni aku jarang pakai telefon panggil orang...aku main jerit jer....korang bayangkan la suara aku yang merdu ni berkumandang macam guna mikrofon.....kah kah kah.....jimat bil telefon opis aku.....

Berbalik cerita persediaan tuh....aku angkut kotak-kotak dan alat-alat yang diperlukan untuk buat dekorasi....pertama sekali kena buat model rumah kampung.....memandangkan sebelum ni memang dah ada pengalaman buat model rumah....so ktorang terus buat jer guna bahan-bahan terpakai yang ada kat opis.....meh aku kongsikan gambar.....untuk tatapan korang....hihihiih






Mula-mula ktorang rancang dulu....pastu baru sambung-sambung kotak....tugas aku macam biasa....jadi perunding....hahahahah....orang lain tukang potong dan gam.....setelah 2 jam bertungkus lumus...akhirnya siap jugak model rumah ktorang.....nak tengok hasilnya?????


jenggg....



jengggg.....



jengggg.....






Taraaaaaaa......dah siap model rumah kampung ktorang.....cantik tak??? ini la hasil buatan ktorang dengan penuh kasih sayang.....dah siap model rumah baru la leh sambung dengan dekorasi yang lain...di hari yang lain pulak....hihihih.....nak tengok hasil deko-deko ktorang??? tunggu next entry yerrrr.........hihihi









26 comments:

  1. Eh...menariklah Deanna:)
    Cantik tapi suspen pulak nak tengok hasil keseluruhan
    Harap-harap kakak tak terlepas next entry.

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheeh....harap2 hasilnya pun chntik jugak kak

      Delete
  2. boleh beat suara soprano ning baizura x? keh keh keh
    * gelak mengilai ilai mengiloi iloi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehh...kalah ning tauuuu...hahahaha

      Delete
    2. jackelin victor ok? Gemilanggggggg ituuuuu semakinnnnnn... sambung....

      Delete
    3. sama level laaaaaaa....hahahhaha

      Delete
  3. simpan lagi x model umah kampong tu? SS nak suruh Muezza duduk! keh keh keh...

    ReplyDelete
  4. Bestnya..wah kreatif sgguh bt model rumah guna kotak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...guna brg terbuang jer....hihih

      Delete
  5. Cantikla model rumah kampung tu..deanna mmg bagus jd leader. Ada ciri2 kepimpinan..

    ReplyDelete
  6. cantik..hasil nya pun kemas...semangat kerjasama tu penting.. :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe....yg penting kerjasama kan kak yan

      Delete
  7. kerja berkumpulan ni cepat je siapnya ...

    ReplyDelete
  8. wahh siap ada mini rumah kampung tuu, classs., ;p

    ReplyDelete
  9. Amboi..gigihnyaaa..mesti happening ni...:)

    ReplyDelete
  10. eh cantiknya! kreatif korang ni
    tak terfikir kotak tu boleh jadi rupa gitu =)

    ReplyDelete
  11. cantik lah model rumah kg tu..kreatif sgt

    ReplyDelete
  12. Kreatif guna kotak buat model rumah kg.. Boleh mcm cikgu Ceketed ni hih

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...