Saturday 28 March 2015

CUTI SEKOLAH : JERUK PAK ALI



Assalammualaikum wbt....

Sambungan dari entry aku yang lepas di sini .....selepas ktorang berpenat lelah menyoping di padang besar....ktorang bergerak meninggalkan padang besar dalam kul 4 petang lebih kurang....dengan berat hati akak-akak aku meninggalkan padang besar kerana ruang dalam kete adalah terhad dan kekangan masa....kalau ikutkan akak-akak aku tuhh...3 hari 3 malam pon tak cukup....hahahhahaha....sebelum ktorang meneruskan perjalanan...ktorang singgah makan di kedai mamak kat changlun....untuk lunch....perut dah berbunyi....banyak perubahan jugak pekan changlun aku tengok....teringat pengalaman manis masam tengit bersama kengkawan masa belajar dulu....pekan changlun tetap di hati.....hihihihi....





Setelah berjaya mengisi perut...ktorang teruskan perjalanan untuk balik semula ke KL....kalau ikutkan plan awal...ktorang tak singgah mana-mana dah....coz hari pon dah agak lewat....target asal...kul 12 tengah malam dah sampai umah.....bila dah lalu seberang jaya...ktorang kena carik stesen minyak....kebetulan masa nak isi minyak di stesen minyak Petron...tetiba "terlalu"pulak kedai Jeruk Madu Pak Ali.....so tanpa membuang masa...aku ajak akak-akak aku singgah sementara en suami aku isi minyak....jarak nye dekat dari stesen minyak tuh.....walking distance dalam 2 minit jer....bila aku ajak akak-akak aku....diorang pe lagi....umpama orang mengantuk disuruh tido......dengan pantas ktorang berjalan ke kedai.....hhahahahaha....padahal kete anak sedara aku dah jalan dulu meninggalkan ktorang....actually....diorang tak tau pon ktorang singgah situ...hihihihih




Sebenornya aku pon tak pernah pegi kedai nih....hihihih...biasa men kirim jer ngan member kalau nak makan jeruk nih...aku suka jeruk pak ali sebab jeruknya tak "tajam"...dan perut aku pon ok bila makan jeruk tuhhhh.....aku singgah kedai yang tepi hiway....kira besar jugak kedai nihh....meh aku belanja gambar dalam kedai tuhhh....hihihihi
















Bila masuk jerr.....wowwww....banyak barang menarik.....masuk-masuk jer serbu kat tempat jeruk dia dulu.....akak aku nak beli jeruk buah pala....kawan dia kirim.....aku pulak tak suka jeruk buah pala....rasa pelik....hehehe....kat kedai tu kita leh try rasa jeruk yang ada.....so pe lagi....ktorang pon try laa pe yang ada......dan hasil tuaian akak-akak aku???? 



Haaaaa....nampak??? asal singgah jer gerenti tidak pulang dengan tangan kosong....hahhahaa...itu pon aku sekat jugak coz dah tak de ruang dalam kete nak letak barang....korang bayangkan...ktorang kat kedai tu dalam 30 minit jer.....barang yang dibeli dah banyak tu....cuba korang bayangkan kalau sejam dua....agak-agak korang bape banyak plastik barang yang diorang beli agaknye......hahahahahaha....aku punya tuaian apa??? 



Ini laa hasil tuaian aku...betik jeruk....yang lain aku tak nak....aku nak yang ini jerrr.....hehehhehee....aku beli lebih....nanti nak bagi kat geng-geng kat opis......hihihihi.....selesai jer ktorang membeli .....ktrorang pon membelah....hahahaha....meneruskan perjalanan....dan anak sedara aku dah tunggu di RnR Juru......selepas jumpa diorang kat situ...ktorang meneruskan perjalanan sdan berhenti di RnR Bukit Gantang untuk solat dan makan.....sambil santai....pe lagi terjadi??? next entry hokayy....hihihihi


to be continued......





50 comments:

  1. Nyesal baca entry ni! Air liur nanges berderai! Kecewa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha....nahhh tisuuuuu....

      Delete
    2. haha..jangan merembes please..

      Delete
    3. SS nak? nak tlg pos pun blh.. hehe..

      Delete
    4. Huhuhu saya pun ada unsur2 menyesal baca entri ni. Nak jeruk Pak Ali....

      Delete
    5. Haahahaha...sila cuci mata jer yee

      Delete
    6. Kite jilat screen aje laaa... Kite hanya di JEMPUT TENGOK! ha ha ha..

      Delete
    7. amboii..rakus kak Nam ...jilat screen hohoii

      Delete
  2. gi penang tak beli jeruk pak ali memang rugi besaq ni deanna kan haha

    ReplyDelete
  3. hehehe yang duduk penang ni pun slalu singgah.. beli yang 3 rm10 tu..
    balik letak dalam peti ais daaaapnye.. CT tak minat pala gak.. macam pahit2 kan.. tp makan jugak ahaha.. suka mangga kuning n sengkuang =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa nih x suke tapi makan... He he he...

      Delete
    2. Sama laa kita ct...tp sy lgsg xleh mkn buah pala heheheh

      Delete
  4. suka jeruk mangga kuning ngan jeruk jambu.akak dulu belajar kat UUM ke?

    ReplyDelete
  5. walaupun dekat ngan rumah, ai jrang p sana.. tak bapa layan sangat jeruk.. ikut mood ja, kadang2 tu terasa nak makn baru p..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dekat dengan umahhhh??? Isksss Kalu SS nak gi ari2!

      Delete
    2. Haaa..nti nk suh QA blikan laa hahaha

      Delete
  6. bestnya ada kedai jeruk macam tu..wana pun penggemar jeruk juga..buah pala wana tak makan sebab rasanya macam pelik..jeruk buah betik tu nampak sedap..erm..

    ReplyDelete
  7. meroyan msuk kedai ni kak oii.... nk skit jeruk betik(buat muka x malu)...heheh

    ReplyDelete
  8. amra tu buah kedondong kan???

    ReplyDelete
  9. ingtkn kedai MADU PAK ALI...hahah

    ReplyDelete
  10. perut dah berbunyi? ada bunyi lagu dangdut tak?

    ReplyDelete
  11. terliur terus . nasib baik tak meleleh ... hahahaaa

    ReplyDelete
  12. jeruk pak ali mmg femes...x perlu basuh dulu seblm mkn pun still okey

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat packaging siap bagi jaminan tak akan buat kita batuk :)

      Delete
    2. Eh kena basuh eh JM..sy men telan jer xter0kir lgsg nk basuh hahaahah

      Delete
    3. x tahu plak mkn jeruk kna bsuh..

      Delete
    4. kalau jeruk di kedai area komtar or balai polis tu asid nya kuat sangat..kalau x di lalukan dengan air mmg sakit tekak

      Delete
    5. oooo....kalau jeruk selain pak ali sy xsuka coz kuat sgt rasa jeruk nyerr huhuhuhuuh

      Delete
  13. 30 min pun dh penuh 10 jari kalau 1 jam mahu selori kakak Deanna tu borong boleh bawak balik jual kat Sarawak hiksss

    ReplyDelete
  14. Jeruk Pak Ali memang femes tersohor :)

    ReplyDelete
  15. adik saya memang hantu jeruk tapi saya tak suka sangat. sikit sikit boleh la.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...