Monday, 6 April 2015

CUTI SEKOLAH : TASIK IDAMAN


Assalammualaikum wbt....

Sambungan citer aku yang lepas SINI ....balik dari menyoping kat Nilai Square..ktorang berehat kat umah....coz nak bersiap untuk aktiviti malam....aktiviti malam ktorang ialah makan-makan....hehehhe...kiranya makan malam untuk penutup kepada percutian ktorang la kan....heheheheeh....tempatt makan yang dipilih adalah restoren Tasik Idaman...terletak tak jauh dari Lembaga Perlesenan Atom Bangi....kroang pernah makan kat situ??? heheheheh...







Aku pestaim jugak makan kat sini...dan kali pertama jugak dengar nama tempat nih...asalnya ktorang nak makan kat Bagan Lalang...tapi atas masalah teknikal.....ktorang terpaksa tukar tempat......kalau korang teringin nak tempah kat restoren tuh leh laa hubungi diorang seperti dalam gambar kat atas tu yerrrr.....


Restoren tu ok la...coz besar...tempat makan pon banyak...siap atas stage lagi...sape-sape nak karok..leh laaa karok kat situ....siap ada DJ lagi...kalau rasa tak nak bingit sangat...leh carik tempat duduk kat depan pintu masuk...atau kat tengah tasik.....asal-asalnya...anak sedara aku pilih duduk kat tengah tasik...tapi aku ngan akak aku no.2 ni jenis tak tahan goyang...coz situ kira umah terapung...so bila orang berjalan...rasa bergoyang la kan...bila bergoyang aku pon mula laa pening...huhuhuhu...pehtu..ktorang tuka meja..duduk depan stage...amik kooo....berdentum bunyi nyer....tapi aku leh tahan la..tak merubah nafsu untuk makan.....hahahhaha....meh aku kongsikan gambar yang aku sempat amik...hihihihihihi
















Anak sedara aku sempat la jugak "menyumbangkan" suara malam tuh...nasib baik masa tuh dah bis makan...kalau tak mau tercekik aku dengar suara dia tuhhh...kah kah kah....makanan kat situ sedap atau tak??? pada aku boleh laaa....aku bagi 7 bintang bertaburan....meh aku tunjuk buktinya....hahahhaha



Habissssss.....kecuali ikan pari bakar jer tak habis...coz ktorang kalau ikan pari ni kureng sikit...coz salah satu faktor...tahap jemu....kat kampung aku melambak ikan pari....dan ikan pari ni tak berharga sangat kat kampung aku...sekarang mungkin dah ada harga sikit....abang-abang ipar aku tak makan sangat ikan pari coz diorang meratah ikan lain yang jarang dijumpa kat kampung...sebab tu ikan pari tu tak abis... .aku pon tak suka sangat ikan pari...kalau dah tak da ikan lain baru laa aku makan...hihihi...akhirnya...ikan pari tu dibungkus untuk bawak balik....heheheh....last siri citer cuti sekolah akan berakhir pada esok hari...harap korang bersabar yerr....hhahahaahaha


to be continued....






Jangan lupa join GA aku yerr
Klik banner untuk join
http://kameqdeanna.blogspot.com/2015/04/giveaway-by-kameq-deanna.html















34 comments:

  1. kalau saya gi sini mesti akan menyumbangkan suara jugak..haha.saya suka karok.

    kampung kak Deanna kat mana tu?? *busy body*

    ReplyDelete
    Replies
    1. harus laa kt sarawak sal...hehehe

      Delete
    2. sarawak tu besar kak oi...belah mana?hehe.nak tau jugak.

      Delete
    3. bahgian betong....tau x kt mn?? nk dtg ke sal??? jommmmm heheheheh

      Delete
  2. Fulamak Nil tengok kat makanan je ni.. lecur air liur

    ReplyDelete
  3. selalunya saya lalu je kat sini, tak penah singgah kedai ni makan, boleh try pasni.. hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh...xpe..nti leh try mkn kt situ

      Delete
  4. Lembaga Pelesenan Atom Bangi..tempat buat Bom Atom ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha....bom laa sgt....JM pon selalu bom blog jugak kan....dah de lesen atom?? keh keh keh

      Delete
    2. ada lesen B2, D dan lesen mengorat! ehehe

      Delete
  5. looh kenapa order ikan pari tu...sian dia tak bersentuh

    ReplyDelete
  6. JM suka mkn ikang tapi bukan kucing...kalau dapat dapat ikan bakar je..mmg dh x pandang kiri kanan

    ReplyDelete
    Replies
    1. huihh....kiranye mmg xbagi org len sentuh laa tuhhhh...kannnnn??? heheheh

      Delete
  7. suka makan dekat sini.. Chicken Chop sedap.. majoriti makan sini sedap tapi lately servis dia dh kureng.. org lama dh xde kot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap ehh...nnti nk try western nye menu plak...hihihihi

      Delete
  8. semua nampak sedap ...lagi kalau sotong goreng tu.meleeh saja tengok gambar

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah..sy tgk gmbr lg skali pon melelh jugak kak

      Delete
  9. semua makanan nampak sedap,enak,lazat,seronoknya :-)

    ReplyDelete
  10. semua sedap.. dan2 lapar.. k nak p lunch..

    ReplyDelete
  11. saya pernah mkn kat situ . dapat kiriman lagu lagi ... bhahahaaaa ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. huiyooo...bestnyerrr dpt kiriman lagu...lagu perrr tu??? hihihi

      Delete
  12. banyaknya lauk pauk.. sesekali makan sekeluarga begini memang best..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah...sonok mkn ngn keluarga cenggini heheheh

      Delete
  13. Bestnyer masuk sini..banyak makan2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Leh pening kalau masuk sini coz xtau nk pilih apa hehehe

      Delete
  14. ni daaa dekat sangat dengan rumah nenek CT.. Deanna duduk area mana ? tapi tak pernah makan sni. mak ayah je penah..

    ReplyDelete
  15. Terliur wehhhh berair mulut tengok lauk2 kat atas tu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...