Wednesday, 4 November 2015

MEE SUAH TOMYAM VS MEE SUAH SUP SAYUR

Assalammualaikum wbt.....


Dulu aku pernah cerita pasal mee suah ni SINI.....memandangkan mee suah aku masih banyak baki....maka aku ciptakan lagi resepi masakan dengan menggunakan mee suah.....ecececehhhhh...resepi la sangat.....padahal nak tunjuk hasil jer.....hahahahhahaahah.....kali ni aku masak mee suah tom yam dan mee suah sup sayur......







Ini adalah mee suah tom yam....asalnya aku nak buat tom yam biasa jer.....tapi memandangkan aku malas nak makan nasi.....tapi kalau tak makan dengan nasi takut tak kenyang pulak........lepas berpikir......tinggggggggg....lampu menyala atas kepala.....maka aku campakkan mee suah dalam periuk tom yam yang aku masak.....haaaaa....settle masalah aku....nanti kenyang la kalau makan mee suah ni......kombinasi rasa tom yam dengan mee suah ni memang ngam dengan tekak aku.....slurppppppp jer terus hilang mee suah tu dalam mangkuk aku....kah kah kah......




Keesokkan harinya aku nak makan sayur park choy....ingat nak buat sup bodoh jer....tapi masalah sama datang mengundang....masalah malas makan nasi.....maka aku campakkan jugak mee suah dalam kuali....maka jadilah mee suah sup sayur.....versi sup sayur aku mungkin berbeza sikit dari sup biasa....aku tumis cili api, bawang merah, bawang putih dan ikan bilis....pastu baru masuk air sikit tunggu menggelegak baru baru mee suah...sayur aku letak paling last coz sayur tu cepat layu....letak garam gula....tutup api...terus slurppppppppppp.....perggghhhhh.....sedap betul......bila tengok balik gambar rasa nak buat lagi...stok mee suah pun ada lagi....harap-harap malam kang aku rajin.....hehehehehhe.....sama-sama kita doakan yer.....





Autopublish :  1230 pm  04.11.2015













26 comments:

  1. Sini pon ada robot laaa... Semua ada... Cissss!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aiyakkkk....sini pun ada robot ehhh....mcm mn nk buang ekkk...adehhhhhh....

      Delete
  2. Adoiih...tengah lapor nie....minta semangkuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aiyak...sudah selamat dimakan ni kak hehehhe

      Delete
  3. Asalam jejaki semula Deanna M..sorry ya..kadang lupa ramai sungguh blogger

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehhe...tq cikgu..sy dh lama xterjah blog cikgu....nnti sy terjah yerrr...

      Delete
  4. Esok masak kari... Campak mee suah dalam piuk... Jadi mee suah kari... Keh keh keh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehhh.....mmg plan mcm tu....mcm mn tau nihhh....keh keh keh

      Delete
    2. baru nak tanya sis D, kari xda ka kali ni? hehe

      Delete
  5. Replies
    1. bukan kak nieda....dia mcm megi tp halus dan xkerinting....hihihi

      Delete
    2. X kerinting aka rebonding.. Kih kih kih...

      Delete
    3. Guna jari pun boleh...keh keh keh

      Delete
  6. asalamualaikum deanna..rajinya masak..isteri sapalah ni ;-))

    ReplyDelete
  7. perghh tengok gambaq pun dah terliuq hahaha

    ReplyDelete
  8. bila baca entry pasal mee suah , teringin nak cari tapi bla pergi pasaraya , asyik lupa memanjang je ... huhuhuuu

    ReplyDelete
  9. Mee sua sue kemoning.. haha... mee suah tu macam bihun je kan.. ke besar sikit

    ReplyDelete
  10. tgh imagine lampu keluar dr kepala.. hahaha. sedapnyaaa makan dgn tomyam panas2

    ReplyDelete
  11. ok ini menu mummy selalu buat..simple tapi sodap..yum yum!

    ReplyDelete
  12. lama tak makan mee suah ni
    dulu abah yang selalu masak

    eh..header dah lain lah. cantik

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...