Thursday, 5 November 2015

UBI KAYU SIRA


Assalammualaikum wbt.....


Entry kali ini aku nak buat ringkas jer....kenapa ringkas??? sebab tak panjang...boleh gitu??? kah kah kah....jangan nak loyar buruk sangat la kan....tak ada siapa nak layan...hahhahaa....hokay...entry kali ini aku nak cerita pasal ubi kayu sira.....haritu member opis bagi aku ubi kayu mentah....aku memang suka makan ubi kayu nih.....balik rumah aku pun rebus....pastu tetiba tekak rasa nak makan ubi kayu sira.....so apa lagi...maka...layankan aja tekak aku ni...sesekali kan nak makan benda manis macam ni...bukan selalu....hihihihi.....









Aku guna gula apong.....bagi yang tak kenal gula apong tu macam mana...aku dah tunjuk kat entry lepas SINI ....mula-mula...aku letak gula apong secukup rasa...main agak jer....pastu letak air sikit...panaskan atas api sampai gula apong melikat....pastu baru masuk ubi kayu yg dah direbus...kacau bagi rata....dah siap...senang sangat kan...aku suka makan time panas....tutup api jer terus ngap....hahhahaha..gelojoh...jangan ikut perangai macam tu tau..bila makan teringat ubi kayu sira yang mak aku selalu buat....hmmmmm....nikmat betul....walaupun yang aku buat tak sesedap yang mak aku buat...tapi rasa tu tetap ada....boleh la kalau nak melepas rindu dendam nak makan ubi kayu sira...korang pernah makan ubi kayu sira nih???







Autopublish : 1230 pm 05.11.2015












36 comments:

  1. First time SA tau ni...mesti best kan..

    ReplyDelete
  2. makan dengan sambal tumis gila sedap nih. terliur la pulak. mana nak cari ubi kayu nih. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huihh..sedapnyeeeee...terliur plak bila igt smbl tumis hehee

      Delete
  3. amboiii sis... sedap nya lah hai.... teringin lah pulak.... hihi

    ReplyDelete
  4. pernah..sedap...lemak ubi bergabung manis gula..amboi...syok..

    ReplyDelete
  5. tak pernah makan,...mintak sikit

    ReplyDelete
  6. sedap ni buat minum petang, makan panas2 hirup air teh o...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah sue...utk minum ptg mmg sesuai sgt

      Delete
  7. sira kari lagi sedap wooo ... saya selalu buat .

    ReplyDelete
  8. Nasib baik x letak mee suah... Ha ha ha...

    ReplyDelete
  9. Nape bila sebut pasal cara nak masak mesti sebut "mula-mula"...
    * matikkk laaa cari pasal... Ha ha ha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah eik..kenapa agaknya..
      :-)) hahaha lawak lah ss ni..

      Delete
    2. habis nak letak akhirnya kita buat... haha

      Delete
    3. Igt nk tuka ayat bru...akhir-akhir...haahhaha

      Delete
  10. Replies
    1. Kannn...tgk laa spe yg msk kan kah kah kah

      Delete
  11. Replies
    1. Wahhh..siap ada list ehh kak yan.hahaha

      Delete
  12. sedap ni ...makan ubi, nak pulak yg gebus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huihh...yg gebus tu yg plg sedap tu kak heheh

      Delete
  13. makan ubi kayu ngan kelapa sedaaaaaaaaappppppppppppp

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiyaaaa....mcm teringin la plak..adehhh..hahaha

      Delete
  14. pernah juga makan.. memang manis

    ReplyDelete
  15. ubi kayu!!! dah lama x mkn....skrg dh x boleh makan...'angin' satu badan...perut buncit pastu asyik nk kentut je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. angin sampai kepala tak Jay Emm? Ha Ha Ha...

      Delete
  16. Mummy tak pernah tengok ubi kayu sira gula..1st time tgk.. selalu layan ubi kayu rebus ngan sambal tumis je..hehhee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan disebut2 sambal tumis tu mummy... meleleh air liur SS ni.... He He He..

      Delete
    2. samalah saya pun mummy
      baru ini dengarnya

      Delete
  17. kerepek sira penah dengar n rasa
    yang ni...baru ni dengar =)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...