Wednesday, 10 June 2015

SEPETANG DI PANTAI CAHAYA BULAN


Assalammualaikum wbt.....


Bila selesai pemeriksaan fizikal di bangunan tempat ktorang berkampung 2 minggu tu....maka tiba la masa untuk ktorang bersuka ria menghiburkan hati....dah semestinya sesi makan sambil berhibur menjadi pilihan utama....hahahahhaha....balik dari kerja..ktorang ajak driver untuk melepak di Pantai Cahaya Bulan (PCB)....kat situ port yang terbaik untuk melepak di kala petang-petang cenggitu....meriah dengan kedai-kedai makan yang banyak menyajikan makanan laut...sesiapa yang ada gout tu...sila la telan pil korang siap-siap yer...hehehehehhe.....







Ktorang pilih kedai ni untuk melepak...sebenarnya..kat situ banyak kedai-kedai macam ni....sampai tak tau nak pilih kedai yang mana satu....hihihihi....









Korang pilih laa makanan mana yang korang nak...pilih...pilih...pilih...lagi dik oiiiiiiii....aku serahkan tugas memilih makanan kepada Cik Duta Pelancongan Kelantan untuk memilih makanan....dia orang tempatan....dah semestinya tau apa yang best dengan apa yang tak best....aku tukang amik gambar jerrrrr...hahahahhahahaha.....





Nampak tak wajah kegembiraan terpancar di wajah masing-masing??? hahahahhaha....ceria menunggu makanan....walaupun penat...tetap sabar menunggu makanan muncul....hehehehehhe......jangan carik muka aku dalam tuh...memang tak ada....aku pemalu......hahahahahaha....


pelbagai hasil laut....celup tepung....

aiskrim kelapa

megi sotong

Dan....yang ditunggu telah tiba.....makanan pun sampai.....apa lagi..terus terkam....hahhahhha...yang terkam tu aku laa...orang lain lemah lembut...aku jer pelahap...hahahahhahaha.....tak cukup dengan celup tepung...aku order megi sotong.....haaaaa...terserlah pelahap...semua benda nak makan....hahhahahaha




Betul-betul depan kedai makan tu ada orang jual jagung bakar, otok-otok ikan dan satar ikan....member aku beli jagung bakar untuk ktorang sorang satu....untuk dibawa balik ke hotel....tapi jagung tu keras...mungkin tak sesuai dengan selera ktorang.....heheheh....


Selesai makan...ktorang melepak sekejap kat tepi pantai sambil merenung masa depan....hehehheeheh...cuci mata....menikmati pemandangan yang chantek....subhanallah..hebat ciptaanNya....jom aku kongsikan pemandangan di situ.....hihihih....








Begitulah kisah kami sepetang di PCB.....moga diberi kesempatan lagi untuk berkunjung di sini pada masa akan datang....heheheeh.....pastu apa citer aku pada sebelah malam pulak??  heheeheh...next entry laaaa....






bersambung.....


42 comments:

  1. Sue kalo g PCB awai2 pagi, kedai2 tepi tu pun blom buka. teringin jg nak mkn sambil bersantai tepi pantai. Syoknya ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy pon pernah g time pagi..masa tu kedai xbukak lagi...nnti sue kena g petang...baru happening hehehhe

      Delete
  2. Menarik..yang makanan tu lagi lagilah menarik narik. .

    ReplyDelete
  3. ish ish ish...murah2 nya RM 1 - RM2 je

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh borong kan...kalau kt sini xdpt dh rege tuhh hihihi

      Delete
  4. ishh terliur nih...seafood celup tepung, megi sotong, aiskrim kelapa..ishh....lapar nih...nyesal baca waktu lunch!!! bergendang perut i

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaha....baca selepas mkn bru xtergoda

      Delete
  5. PCB x mandi kan, nampak tebing tinggi je tu

    ReplyDelete
  6. Wahhh PCB. bestnye, :D sy duk klantan tp xpenah p PCB, haha. lalu je. Pantai semerak best. bersih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pantai semerak xpernah pg lg..next trip leh g sana hihihi

      Delete
  7. nk megi sotong...nk megi sotong

    ReplyDelete
  8. aiskrim.kelapa tu unik...:-))

    makanan laut goreng tepung memang thumbs up..sedap sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. aiskrim kelapa tu sedap kak yan...hehehe

      Delete
  9. saya pi pcb ni zmn sekolah . ikut rombongan sekolah lewat 80an ... hah , dah berapa puluh tahn daaa ... dulu ada pantai berpasir . masih pior kg . ada kambing , ada chanting batik ... masa tu dikenali dgn pantai cinta berahi ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh...kena pergi lagi sekali tu CM...skg dh berubah sikit

      Delete
  10. makan shopping.. mmg pengubat keletihan.. hehe

    ReplyDelete
  11. Pantai Cahaya Bulan (PCB) dulu nama dia Pantai Cinta Berahi kan? He He He...

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh...rasanya tuka nama takut ramai terikut berahi

      Delete
    2. Betul betul betul. Tukar nama bagi sopan sikit ;)

      Delete
  12. Nampak sedap2 aje kan semua tu... Tapi... SS tak leh makan... Uwaaaaaaa! Nangessssss sambil telan ayak liur berbaldi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. uwaaa.....tengok jer laaa yeeee huhuuhuh

      Delete
    2. Ambil bau je, SS! Ambil bau :)

      Delete
    3. hehehe amek bau lagi seksa.. tngk gmbr sajalah huwaaa..

      Delete
  13. Syok g sini mkn2 last p sini masalps majlis tunang huhuhu lama tak p harap balik bila2 berkesempatan la sampai soni

    ReplyDelete
  14. suka tempat ini, tapi hari tu datang tak berapa sihat...jadi tak best...

    ReplyDelete
  15. dulu lalu aje sini
    tak sempat nak menyinggah
    entah ada peluang ke idak nak ke sini lagi

    ReplyDelete
  16. lama gilaaa x mai sini.. serious tak ingat dah rupa PCB ni macam mana..
    uit celup tepong dap dap hehehe.. macam cucur udang da kan jadinya..
    eeeeh.. semalam mai blogwalking tngh malam.. now siang2.. kena skip gmbr makan cepat2..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...