Sunday, 10 May 2015

IKAN TAHAI



Assalammualaikum wbt....

Haritu kawan aku promot pasal ikan tahai...dan itu la kali pertama aku dengar pasal ikan tahai...heheehehe....korang pernah makan ikan tahai? Aku rasa korang pernah makan cuma mungkin nama jer lain....kalau korang pernah pergi pulau pangkor...biasa akan beli hasil laut dari sana kan...korang perasan tak ikan yang kering yang diorg bungkus kecik-kecik tu..dalam 1 bungkus ada 2@3 ketul jer..tu pon kecik-kecik....haaa...cenggitu laa rupa ikan tahai yang kawan aku promot...hehehe....meh aku tunjuk gambar kat korang yerr.....






Nampak tak ikan tu?  Besar kan? Haritu aku beli 1kg jer..coz nak try...kot-kot rasa lain kan..heheheeh...aku tak ingat bape hengget...tapi tak sampai RM50...aku mintak kawan aku belikan..hehehehee



Bila nak makan aku bubuh dalam bekas cenggini..senang nk simpan...en suami suka betul makan...ngap...ngap..ngapp..dah habis....hahahaha...oh ye..ni adalah ikan tahai yang dibuat oleh penduduk kampung lawas sarawak...jauhhhh woooo....tapi kira berbaloi laa beli..sebab sedap...hehehe...nanti nak beli lagi...heheheheh...




Klik banner untuk join GA aku 

34 comments:

  1. oh tahai sarawak lain lah deanna dengan tahai brunei, tahai brunei guna ikan tamban yg di salai masih bersisik, kalau nak makan kena buang sisik yg telah di salai atau boleh jugak diaorang buat sup dengan kulit2 sekali tau.. macam sedapp je tahai sarawak ni kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lain eh kak noor..sy pon 1st time mkn ikan tahai nihh...hehehehe

      Delete
  2. Xpernah dengar n.kenal....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe...xpe..sila berkenalan dulu

      Delete
    2. Nak berkenalan tu jauh kak D

      Delete
  3. pernah mkn...dari pangkor nye..tapi x tahu nama...tahai rupa nya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xtau laa nama nye apa..tp sy rs mcm sama jer...heheheh

      Delete
    2. haah la mcm ikan kering yg jual kat pangkor tu hehe

      Delete
  4. kasihan ikan tu tak sempat besar dh kena sembelih...di buat snek..mcm ikan bilis tu...x sempat besar org dah keringkan hihihih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheheh...nk wat mcm mne...dh ketentuanNya

      Delete
  5. kalau JM...snek ikan yg rangup ni...1 kg tu 2 kali mkn je hahaahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi JM, 2 kali je??dahsyat..hehe

      Delete
    2. Waahh..gitu....2kali jer JM?? Kunyah ke telan tuhh? Hahahahah

      Delete
    3. Waahh..gitu....2kali jer JM?? Kunyah ke telan tuhh? Hahahahah

      Delete
    4. Wahh...2 kali jer JM?? Kunyah ke telan tuuu?? Hahahaha

      Delete
  6. oh ini panggil tahai ker, panggil kerepek ikan sira, suka-suka bagi nama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ntah la kak...tp kat sarawak dpggil tahai hehehe

      Delete
  7. dia snek ka Kak D, kira makan gitu ja laa..
    (tak pernah kenai pn Ikan tahai ni)..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah..snek..mcm gitu jerr sedapppp...hehehe

      Delete
  8. saya panggil 'snek ikan'..ikan tahai ghopenya nama dia..memang sedap, kalau dah start makan tak boleh berenti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lain tpt lain nama nye kot sal hehehh

      Delete
  9. haaaa penah2.. apa maksud tahai tu ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ntah la CT....umpama org tya pe mksud ikan kembung?? Hahahah

      Delete
  10. ada orang panggil sate ikan gak.. mmg rangup kan kalo makan.. tak sedar tau tau dah abes..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah...mmg ralit mkn benda nihh hihihi

      Delete
  11. Oohh...ikn tahai...dulu2 panggil sate ikan...jauh di sinun nk mbelinya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kt tpt ktorg jer dpggil ikan tahai...heheheh

      Delete
  12. wana penah makan..selalu beli di lawas..wana paling suka makan bubur tahai..sedap..

    ReplyDelete
  13. laaa baru semalam makan.. housemate bawak balik.. tapi xleh p mkn byk2... rasa mcm mna tah...

    ReplyDelete
  14. pernah mkn pangkor punya tapi x pernah tgk namanya apa ... sedap mkn gitu je wat kudapan

    ReplyDelete
  15. tak pernah dengar.. first time dengar dan tengok rupanya..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...