Thursday, 7 May 2015

AYAM GORENG KARI




Assalammualaikum wbt....


Seperti yang aku citer kat entry aku sebelum ni mengenai ayam goreng kari SINI ......meh aku nak kongsikan macam mana aku moditifed ayam goreng yang aku beli tu menjadi lebih menarik.....soalannya...menarik ker??? hahahhaahaa






Cenggini laa rupa ayam goreng yang aku beli tuhhh....nampak macam suram dan pucat kan?? aku tengok macam tak ada semangat pulak nak makan...aku terpaksa beli ayam goreng coz itu jer lauk yang ada kat kedai tuhhh....hehehehe....untuk mengatasi masalah kesuraman ayam tu aku pon.....tinggggggg.....dapat idea....hehehheeh...



Aku potong ayam tu kecik-kecik....cenggini.....so senang nak ngap....lagi pon kalau tak habis pon leh simpan lagi....hihihihi


Ini part paling penting....aku tabur serbuk kari dan sedikit serbuk kunyit....hahahhahahaha....bahan wajib tuhhhhh....kari....pastu aku rata kan dan biar sekejap....aku amik cili api...potong gitu-gitu....bawang merah dan bawang putih pon aku racik lebih kurang jerrr....then panaskan minyak....letak sikit jer tau....bila dah panas inyak aku masukkan ayam tuuuu....bagi dia garing sikit then baru aku letak bawang dan cili api...gaul-gaul manja cenggitu....pastu tutup api...aku tak letak garam coz ayam tu sendiri dah ada garam...nanti masin sangat....dah siap dahhhhhhhhhh.....enak dimakan begitu sahaja...coz ayam tu ranggup jerr....nyummm-nyummmmmm....bila dikala terdesak daya kreativiti amat diperlukan....hahahahhahahha




Klik banner untuk join GA aku 

25 comments:

  1. Idea menarik dan mmg nampak sedap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. time malas2 leh wat cenggini jerrr hahahha

      Delete
  2. ni dah macam ayam K F Chi....KFC spicy satu!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah...dh mcm aym goreng gunting pon ada jugak

      Delete
    2. ya betul tuh Deanna.. hehehe tak kisah laa apa rupanya, yang penting sedap..

      Delete
  3. Kak D dan kari berpisah tiada..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohh nooo...jgn pisahkan aku dgn kari hahahah

      Delete
  4. memang raja kari ni ... boleh lah cuba resepi ni .

    ReplyDelete
  5. ayam goreng menu yang tak jemu dimakan kan deanna..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhee...time terdesak ini laa jd nyeee

      Delete
  6. Deanna nih memang suka kari betul.. ntah banyak mana laa stok serbuk kari kat umah tuh..

    ReplyDelete
  7. Kak D tetap dengan.karinya.. boleh cuba nanti menarik sgt

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha...nak wat mcm mn ekin....

      Delete
    2. Hihihihi... pes kari yg sedap apa kak... nak cari rempah kari sini susah xtaw yg sedap.mcm kelantan dulu

      Delete
  8. tudiaaaa. dah boleh meniaga sebelah org yg juai ayam goreng suram tu la. konfem merecikkkkkkk ahahahaha

    ReplyDelete
  9. ambooooi tudia dia modified ayam tu sampai cemtu sekali..
    eloklaaa ada juga kari hehehe.. mmg kena ngan nama SS kasi =P

    ReplyDelete
  10. Asalkan ada kari,mst sdap ye...ratu kari!!

    ReplyDelete
  11. kreatif eh invvovatif hahahaha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...