Monday, 5 January 2015

UDANG GALAH MASAK KARI


sumber gambar  dari sini 

Assalammualaikum wbt....

Seperti yang aku citer di sini hari tu....aku memang suruh akak aku belikan udang supaya senang aku nak bawak balik ke sini....so bila balik dari bercuti..harus la aku mengangkut segala stok makanan yang amat jarang aku jumpa di sini untuk dijadikan stok di umah aku ni....termasuk laa udang...beberapa hari lepas balik dari kampung haritu...ni citer lama laaa...agak-agak nak basi jugak laaaa...hahhahaha...tapi aku tak kira...nak citer jugak.......citernyerrr...aku pon masak laa udang tuhh...dan semestinya aku masak udang galah kari....kariii...dan kariiiii....hahhaahhaahhaha....nak tengok macam mana rupenyerrr??? hihihihiihhi






Taraaaa.....cenggini laaa rupanyaaaa....aku suka yang berkuah cenggini...ada sebab naper aku suka....nanti aku citer...heheheheh....tutup jer api....aku terus berlari ker periuk nasi....perghhh...berlari hokayy...hahaahaha....bergegar kejap umah aku....punya laa excited nak makan....dannnn....korang nak tau macam mana aku menikmatinyaa....jenggg..jenggg..jenggggg.....hhahahaah...kalau lemah semangat jangan scroll bawah hokay...takut terkejut kang...hahahahhahahahaha

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v


Haaaaaaa.....macam ni laaa makan kari berkuah...ada berani kaa adik manisss??? hahahahhaa...dan ini laaa sebab nye aku suka kuah banyak...senang aku hirup...kata penggemar kari kannnnnnn...hahhahaha...kebiasaannya kalau aku masak kari...memang cenggini laa cara aku makan....nasik bubuh sikit...tapi kuah banyak...memang kena guna mangkuk besar...tak de maknenya aku nak guna pinggan bagai....dah abis mangkuk ni...baru laa aku amik pinggan untuk makan macam biasa pulak....nampak tak obses nye aku dengan kari???? pelahap kan....hahahahahhaha...yang penting habis semua aku tibai....jangan membazir hokay....noo...noooo...nooooooo....hihihihihi









37 comments:

  1. Fuh, udang galah tu..gila sedap..hihi..wana paling suka makan yang dibakar, rebus dan buat butter prawn..erm, terleleh air liur dibuatnya ^_^

    ReplyDelete
  2. huihhh...sedapnyee butter prawn...hihihih

    ReplyDelete
    Replies
    1. fuhh fuhh butter prawnnn *lap air lior*

      Delete
  3. Perghhhhhh! Nasi dengan kuahhh banjirrrr!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini namanya nasik + udang kari banjir.

      Delete
    2. Chef Zubir gigit bibir je laaa nengok.... Tak boleh lawan Chef Dianna Morni... He He He...

      Delete
    3. SS...chef laa sgt kan...melelh air mata chef zubir tgk kari cenggini...hahahahah

      Delete
  4. mengalahkan mamak makan kari, ada tak kuah mengalir hingga siku gitu...heehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena guna sudu..baru nikmat...hahahha

      Delete
  5. Sedapnyaaaaa! Udang galah ni masak apa pun menyelerakan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehheheh...plg sedap kari..kalau tya sy laa..xabis2 kari

      Delete
  6. Tak pernah lagi zumal makan kari udang galah nie... Terliur ler...

    ReplyDelete
  7. saya lak obses dgn asam pedas . klu udang galah , masak lemak cili padi lah ...geram tgk udang galah yg gemoksss tu ...

    ReplyDelete
  8. sedapnya..sama jugak..suka letak kuah banyak2..senang nak hirup..hehe

    ReplyDelete
  9. sedapnya udang ! besar2 pula tu.. mmg fav udang hehe..
    nina dtg tag

    http://sukasamko.blogspot.com/2015/01/postcards-giveaway-from-czech-germany.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh..kalu dh peberet dh xkisah msk pe kann

      Delete
  10. alamak tak bagi kami pula ..sikit pun tak bagi ke Deanna..hehehe aduh sedap sangat gambar paling bawah tu...pasti jilat jari kan

    ReplyDelete
  11. kiteww pon suka udang galah msk kari. taruk pulak kacang pnjang. pastu taruk kuah banjir. pastu mkn nasik dlm mgkuk + guna sudu. sbb nk dpt kuah pnya psl hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi sedap makan nasi dalam piuk nasi... Tuang seperiuk Udang Kari... Bukan takat banjir... Tsunami terus... He He He....

      Delete
    2. kan ana kannn...sedap tol leh hirup pakai sudu...heheheh

      Delete
  12. Huhu..banjir tu.
    Udang galah masak kari mmg sodap.
    Bulan lepas ada merasa skali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahha...banjir sokmo kalau jupa kari

      Delete
  13. mak aihh....mmg terkezut beyok tau..sblm scroll pun dah boleh gues kuah ala2 banjir di kelantan nun ahaha...mmg penggemar kari betul nih

    ReplyDelete
  14. kalau JM mkn..kuah kasi basah sikit je nasi tu tak de tenggelam seperti teratai layu di tasik madu ahahah..mesti sedap biladi hirupkan..kari udang..kuahnya mesti manisssss ye adik manis

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhaahha...sy kalau xhirup kuah xsah...mcm xnikmat kalau xbanjir...adehhhh

      Delete
    2. kannnn JM...terasa kemanisan udang tu kt hujung lidah ni..hehe

      zinziemeewah

      Delete
  15. purghhhhhhhh..dasyat betul kak deanna pnya style mkn kari. xpneh jmpa lg la..hehe.. selalu org mkn nasi ngan sup jer style gini..memg mantap...haha

    zinziemeewah

    ReplyDelete
  16. sedapnya nmpak udang galah tu.. kt semenanjung ni kalau nk beli alahai... rabak poket beli byk2 cmtu..huhuhu

    zinziemeewah

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...