Tuesday, 16 December 2014

UDANG GALAH THORBAIKKK


Assalammualaikum wbt....

Aku masih lagi dalam mood bercuti...kali ni aku nak kongsi pasal udang galah...aku suka kongsi citer pasal makan-makan ni...hihihihihih....sebelum aku balik kampung hari tu...aku dah pesan siap-siap kat akak aku...suh dia beli udang galah kat tempat dia duduk sekarang ni...aku siap pesan jangan beli yang besar-besar...nanti isi dia liat...aku suka yang comel-comel macam aku jer...manis-manis gituuu...hahhahaha




Bila aku balik...akak aku dah beli beberapa kilo untuk aku dan akak aku yang sorang lagi...1 kilo dalam RM30...bila dah de kat kampung aku tunggu akak aku tu masakkan udang galah tuu...aku sengaja tak nak masak coz nak bermanja-manja dengan akak aku....ececececehhhh...padahal dasar pemalas...hahahhaahha...korang tau akak aku masak per???


Taraaaa.....masak tomyam...guna pes yang beli kat padang besaq haritu macam yang aku citer di sini ....jangan pelik lak tengok tomyam tu tak de sayur....masak time darurat memang cenggini...kalau bubuh sayur pon aku bukan makan pon..so aku amik 1 mangkuk tomyam udang galah tu untuk aku sorang jerr tauuuu....hahahhaha...nampak tak udang tu berenang dalam kuah tuuu...aku suka kuah bebanyak cenggini..leh hirup....perghhhhh....memang thorbaikkkkkk...

Masa balik semula ke sini...aku bawak 2 kilo udang galah untuk stok aku kat sini...nanti anak sedara aku balik...aku nak suh dia bawak lagi stok yang ada kat kampung...hihihihihi....

21 comments:

  1. Wow..Urang my peberet..sedap tu masak tomyam..lapar la wana tengok :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy tgk gmbr ni pon terliur jugak nih...padahal dah makan dah...hihihii

      Delete
  2. rajin gadis ni memasak elok tu ya dek..dah tahu ke masuk dalam ikon bloglist gratify..

    ReplyDelete
  3. wah dalam bloglist kacak bergaya,...suka2 tq ya

    ReplyDelete
  4. Baguslah cuma udang galah semata kat dalam tom yam tu... Tak penat sangat nak menjala udang.... He He He...

    ReplyDelete
  5. Papaglamz bw di sini. Jom terjah Papaglamz

    Assalamualaikum

    Tahukan anda 3 daripada 100 orang di dunia ini menghidap penyakit migrain? Kajian yang dilakukan oleh World Health Organisation menunjukkan penyakit migrain juge merupakan antara 3 penyakit utama dunia.
    Baca lagi.......

    http://www.papaglamz.com/2014/12/10-fakta-yang-anda-perlu-tahu-tentang.html?m=1

    ReplyDelete
  6. memang peminat udang tegar ke apa nih..hehe..luqman kurang makan udang..tak suka..tapi tomyam tuh terliurlah jgk..hekhek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anak nelayan kann...sbb tu suka mkn seafood...hehheheehhe

      Delete
  7. udang!!! memang feveret Ros.. aih pagi pagi nampak udang, nak kena cari udang satgi. hihi

    ReplyDelete
  8. Wah, pes tomyam padang besaq noo... terliuq dah nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah...dah beli kena guna...baru laa sedap

      Delete
  9. huiii tudia! meleleh air lior ana tengok udang berenang2 dlm tomyam deanna tu huwawawawa

    psstt~ ada mention Deanna kat entry ni: hehehe
    http://ana-mizu.blogspot.com/2014/12/dash-yankuro.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhahaha...biar udang tu berenang dulu sebelum ngap...

      mekasih yer ana :)

      Delete
  10. Besarnyaaa! Fuhh, mesti nikmat gila time makan T_T Bestnyaaa

    ReplyDelete
  11. mmg torbaik arghh..masak tom yam...slurrrpppp!!!

    ReplyDelete
  12. dah lama x jumpa udang galah . klu ada pun mahal kat sini ... ngences .

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...