Sunday, 12 July 2015

MENU BERBUKA #11


Assalammualaikum wbt....


Sesekali bila nak berbuka makan roti canai pun sedap jugak kan......tapi...aku kalau nak makan roti canai kena yang panas-panas....kalau sejuk aku tak lalu nak makan....so aku ingat nak buat sendiri jer roti canai tu......aku reti ker nak buat roti canai sendiri???? alaaaa....pe susah....banyak roti canai segera kat pasaraya....hahahahahahha.....saspen eh??? korang ingat aku beria nak buat kerr??? tak de maknanya.....hahahahahaha.......




Haritu aku dan en.suami pergi Tesco Nilai....dah alang-alang situ...aku pun carik la roti canai segera.....aku suka yang brand Kawan......coz sedap dan ranggup.....




Macam ni laa rupanya.....dia bukan yang roti canai separuh masak tuh...yang ni memang belum masak lagi...so dia lembik la....biasa kalau aku nak  buat roti canai ni...aku goreng dia masa dia masih beku....senang nak kuarkan dia dari plastik dia tuhhhh.....tak melekat....teknik kena betul....hehehehehe



Aku guna non stick pan....jangan banyak sangat minyak yerr...tak baik untuk kesihatan.....hahahhahaha.....nanti roti canai tu akan mengelembung bila dipanaskan....tekan-tekan sikit kat tengah dia supaya masak rata...



Taraaaaaaa......dah siap.....nampak sedap tak roti tu??? dia ranggup tauuuuuu.....dan berlapis kat dalam.....memang sedap.......



Bila ada roti canai kena la ada kuah kan....seperti yang aku citer kat entry aku sebelum ni SINI....aku ada buat kuah kari yang sedap....bila ada baki lagi.....haruslah makan roti canai tu dengan kuah kari tuhhh....pergghhhhh.....kombinasi yanng mantap dan sedap......hhahahhahahaha....jom try....hihihi








29 comments:

  1. Sue pun suka mkn roti canai panas2...sedap...

    ReplyDelete
  2. sejak puasa ni tak makan lagi roti canai. habis puasa nanti akan segera cari roti canai. kahkahkah

    ReplyDelete
  3. Roti canai kalu sejuk.. Lempar dinding... Dinding pon pecah... Ha Ha Ha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi....tu bukan roti canar...tpi lempar cakera hahahahah

      Delete
  4. Replies
    1. hahahha....buat2 tak tau jer laa kannnnn

      Delete
  5. Betul roti canai sedap mkn pabas panas..lembut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannnn....baru laa ummpphhhh hahahah

      Delete
  6. Akk kalau dalam keadaan luar biasa jer baru makan roti canai...amboi luar biasa mcmana tu...tu pun suka roti yg ada telur or sardin atau pisang.
    tapi famili semua mmg suka sgt roti canai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pergghh...luar biasa eh kak...hahhhaha....sy pun suka gak roti sardin...tp kena bli kat luar la kan....hehehehe

      Delete
  7. bulan puasa xjumpa lagi roti canai ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheeh....lepas raya leh jumpa nnti ekin

      Delete
  8. Akak kalau nak makan roti canai suruh hubby je buat :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. huihh...untunglaa kak yan...leh request ngn hubby jerr kan heheheh

      Delete
  9. Sedapnye... terliur plak tgk.. dh lma xmkn roti canai..

    ReplyDelete
  10. wah..sedap!pas raya nak cari roti canai!

    ReplyDelete
  11. roti paratha.. sedapnya.. kat dlm peti ais ada lagi satu, xmakan-makan dari start puasa lagi.. sah dah keras kejong tu.. hha

    ReplyDelete
  12. dl rajin gak beli pratha ni...sedap

    ReplyDelete
  13. itu bukan roti canai buat sendiri..itu roti goreng sendiri kih kih kih...tertanya2 gak..pandai plak si DM ni tebar roti..tapi kan..pesal x nampak layer-layer eh roti tu...maybe dorang x tebar betul2 nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe....terernye tebar roti kannnnnnnn

      Delete
  14. kuah kari ayam seketul je...cukup ke?

    ReplyDelete
  15. ya Allah.. nasiblah dah nak dekat waktu berbuka.. kalo dak.. meleleh ayaq lioq..

    ReplyDelete
  16. jenama kawan ni mmg sedap..

    tak apela roti canai goreng sendiri pun...ada jgk sendiri tu :)

    ReplyDelete
  17. nasib baik kari blh mkn dgn byk benda ... heheheee

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...