Tuesday, 7 July 2015

KILANG KARPET NILAI 3 TERBAKAR

Assalammualaikum wbt....

Dulu aku pernah citer pasal aku bawak kakak-kakak aku pergi menyoping kat Nilai 3 masa cuti sekolah yang lepas....aku pernah ajak diorang beli karpet kat kilang besar karpet kat Nilai 3...masa tu kakak-kakak aku gigih menyoping kat sana seperti yang aku citer SINI ....tapi kunjungan aku ke Nilai 3 haritu untuk menyoping raya disambut dengan perasaan yang lain sedikit dari biasa kerana kilang karpet yang selalu menjadi tempat persinggahan aku dulu dah terbakar......








Masa aku lalu situ...masih ada lagi jentera bomba disitu....coz aku tengok masih ada asap lagi kat beberapa spot....walaupun kilang ni dah terbakar beberapa hari sebelum tu....masih ada lagi saki baki api yang belum padam sepenunhnya.....sayu jer aku tengok temapt tu....tapi apa yang terjadi pasti ada hikmahnya..mungkin lepas ni akan dibina kilang yang lagi besar kot....cuma yang tak semalatnya nanti.....duit aku yang berpuluh-puluh juta tu...habis menyoping kat situ jer nanti......kah kah kah......










12 comments:

  1. ni yang terbakar hari tu kan..dahsyat jugak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah...habis terbakar semua....sian kan

      Delete
  2. bila terbakarnya..tak tengok berita..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dh lama terbakarnyer kak yan....2mggu lepas rasanya....

      Delete
  3. dah terbakar minggu lepas... ade masuk dalam berita kat TV... teruk terbakarnya sampai tengah malam baru api boleh padam.. tu pun sebab bomba guna semburan buih

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah...lama bru padam apinya....mgkin sbb dlm tu karpet kan...api ssh sikit nk padam

      Delete
  4. Besar kilang tu patut ambik masa lama utk padamkan api..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul sue...besar kilang ni...tu yg lama bru padam apinye

      Delete
  5. woho...rugi gila owner dia cmni....msti ada hikmah atas apa yg tjadi

    ReplyDelete
  6. kesiannya habis terbakar.. mungkin ada hikmahnya apa yg berlaku

    ReplyDelete
  7. ada dgr berita tentang kilang terbakar tu tapi tak tahu puncanya...SEDIH kan...entah berapa ribu or juta kerugian tu kan

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...