Friday, 10 July 2015

MENU BERBUKA #9

Assalammualaikum wbt.....


Rezeki dibulan ramadhan ni memang banyak kan....ramai yang ambil kesempatan untuk bersedekah....ada yang sedekah duit....ada yang sedekah makanan....dan ada yang hanya mampu sedekah tenaga.....tak kira la apa jua yang kita sedekahkan...asalkan niat kita bersedekah kerana Allah SWT.....moga amal kita diberkati dan diterima oleh Allah SWT......haritu ktorang dapat bubur lambuk kampung baru.....semua orang kat opis aku dapat...bukan kat opis aku jer...kat ibu pejabat pun sama....seminggu sebelum  memang diorang dah buat kutipan sumbangan untuk bubur lambuk ni...maka...bagi la sumbangan banyak mana yang kita mampu....dapat jugak pahala kan....hihihi









Aku dapat 2 bungkus sebenarnya.....macam mana boleh dapat 2 bungkus pulak kan...orang lain 1 bungkus jerrr.....tamak sangat kah aku??? heheehe....sabar....aku dapat 1 bungkus lagi sebab ada member kat opis aku tak masuk opis haritu...so dia bagi amik dia punya takut kalau tinggal nanti...basi pulak...memandangkan aku antara orang paling akhir meninggalkan opis...maka aku la yang dilantik untuk mengambil bubur lambuk dia...hahhahahaha....



Lagi ktorang dapat buah-buah kering macam dalam gambar di atas ni....aku suka makan buah-buah cenggini...banyak khasiat....kenyang makan bubur lambuk masa berbuka....dan tak payah masak lagi dah...bubur lambuk dimakan sampai sahur...aku suka bubur lambuk tuh...rasa dia memang sedap...dan belu pernah lagi mengecewakan aku....heheheh....korang pernah makan bubur lambuk kampung baru?? ada pengalaman unik tak?? meh laa kita kongsikan pengalaman tuuu....hihihihih










25 comments:

  1. makan bubur lambuk tak letak.kari ke deanna...:-))...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau sy msk..sy buh kak yan hahaahah

      Delete
  2. bubur lambuk memang sedap...lebih2 lagi bubur lambuk daging...thumbs up :-))

    ReplyDelete
  3. bubur lambuk kg baru... memang terbaik!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akkak suka bubur lambuk yang orang johor buat....paling sedap sebab banyak letak sayur, pucuk2 kayu..

      Delete
  4. Owhhh favorite PC tu bubur lambuk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheeheh...dpt yg kita suka mmg sonok kan

      Delete
  5. Bubur lambuk kg baru x pernah rasa. Rasa bubur lambuk yg lain pun sedap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skg ni byk jual bubur lambuk..da yg mmg betul2 sedap hihihi

      Delete
  6. untung balik lambat...kalau balik awal? x de rezeki namanya hikss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb tu selalu blik lambat...kah kah kah

      Delete
  7. pernah mkn waktu menyewa di kg baru ...kiranya lama2 jemu kalau hari2 mkn...tapi skrg bulan puasa x ada lak dpt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan sekali sekala ok..kalu selalu sgt mmg jemu kan heheeh

      Delete
    2. Dulu selalu makan bubur Kg. Baru. Memang besshhhhhhh! Meriah isi bubur, rasa rempah, lemak semua cukup!

      Delete
  8. Lama dah nak rasa bubur lambuk kg baru...takde sapa nak gi tolong ambik kan..

    ReplyDelete
  9. Deanna kalau rasa nak makan bubur lambuk yang perasa kari pergi penang....Dulu bila akak dapat bubur lambuk kt sana, akak tak makan, bagi kat orang...akak kan tak suka kari...

    ReplyDelete
  10. lama tak rasa...tapi memang sedap!kalau bulan puasa saya tak kisah pun makan bubur lambuk hari-hari.kenyang, tak payah makan nasi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sep sikit! Akak pun sama. Tak kisah makan bubur lambuk tetiap hari. Lagipun senang,..telan jer :)

      Delete
    2. kadang-kadang sahur pun bubur lambuk..hehe

      Delete
  11. sedap makan bubur lambuk kalau letak udang, ayam, mcm2

    ReplyDelete
  12. memandangkan saya sudah membesar di Kampung Baru, dah tak larat dah makan bubur lambuk sebab tiap tiap tahun dapat. kalau mengidam pun awal puasa je. pastu dah muak dah.

    ReplyDelete
  13. saya lbh suka buat sendiri . blh letak byk bhn n rasa ikut selera sendiri ...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...