Saturday, 21 February 2015

BILA PERMINTAAN TINGGI


Assalammualaikum wbt...

Pekabo korang harini?? Cuti-cuti ni korang pegi mana ekk?? Aku tak tau laa nak pegi mana...bila cuti jer..mesti memerap dalam umah.....tengok tv...hapdet blog..blogwalking...masak...kalau rajin...hihiihihi...itu jer laa aktiviti....nak jenjalan ni ikut mood jugak...tapi bila dah jenjalan macam tak hengat dunia...hahahahh...aku kalau sebut jenjalan jer mesti refer pada shopping...tu pasal laa aku malas nak jenjalan...makin nipis poket kang...ahahahah...tapi kalau dah teringin...aku layankan jugak...janji tak menyesal....biar nyesal beli dari nyesal tak beli...boleh gitu?? hahahah


Kali ni aku tak nak citer pasal shopping nih...kali ni aku nak citer pasal permintaan...kalau belajar ekonomi...permintaan dan penawaran tu adalah berkaitan...bila permintaan tinggi...kadang-kadang disebabkan penawaran yang kurang...terbalik pulak dengan prinsip asas ekonomi kan....hahhahaha...aku bukan pakar ekonomi...aku cuma nak kata...ada permintaan tinggi untuk kek yang aku buat...tu jerrr....hahahaahhaahah...tapi melalut sampai ke ekonomi bagai.....

Memandangkan permintaan "terlalu" tinggi untuk kek yang aku buat tuhh...maka aku pon buat lagi sekali...untuk tidak mengecewakan pelanggan setia aku....siapa pelanggan aku tuhhh?? sape lagi...en suami dan anak sedara aku laa...hahahahaha....maka dengan itu...terhasil laa kek yang diidam-idamkan tuhh....kek apa???









Taraaaa....ini laa kek nyaa...suspen ke??? hahahaha....kek paling senang kan...akhirnya berjaya jugak aku wat untuk kali kedua dalam tahun ini...hahahahah...tapi kek ini hanya bertahan dalam beberapa hari jer...lepas tu lenyap...hehehehe.....nanti leh laa wat lagi bila permintaan kek ini tersangat tinggi...hihihihih...

14 comments:

  1. Kalu nak tahan lama... Masak sekali dengan kain batik... He He He...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau JM senang je nk bagi tahan lama..simpan je dalam fridge jgn usik or mkn...setahun leh tahan :-)

      Delete
    2. Lebih baik JM simpan dalam perut aje... Simpan jadi KENANGAN...

      Delete
  2. ohh...kek batik ke..ingatkan apa tadi hikss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kek batik yang tiada batik di dalamnya JM....

      Delete
  3. semalam baru balik dr utara short trip bersama girlfen2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak Nasa...boyfren kak Nasa tinggal kan ka mana :-)

      Delete
  4. Sedapnye kek batik. Dah lama x makan.

    ReplyDelete
  5. sis selalu aja nak beli benda takut tak cukup bajet . pastu nyesal sbb x beli mcm berkira sgt dgn duit . pastu pujuk diri sendiri yg sis akan jumpa benda yg lbh baik dr tu .. heh heh heh .

    ReplyDelete
  6. heheh..harusla buat kalau ada pemintaan kan deanna..tambah lagi dr en suami.. :D

    ReplyDelete
  7. Oh rajin nye...tp puas hati bila buat sndri =)..especially utk pelanggan setia

    ReplyDelete
  8. lama xmakan kek batik.. nak sikit. hehee

    ReplyDelete
  9. ohh kek batik kesukaan adik2
    tapi ayu xmakan kek batik nie
    xtau kenapa xkene dgn tekak

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...