Thursday, 12 February 2015

MURTABAK MEGI



Assalammualaikum wbt...

Hari tu aku ada wat megi goreng udang....masa tu aku wat banyak jugak laa kannn....tapi tak abis...so aku simpan dalam peti ais dulu...sayang wei nak buang...coz elok lagi..membazir itu amalan syaitonnnn....hehheehhhe...



Memandangkan esok nyer aku kebulur...aku pon bukak la peti ais aku tuhh..then baru teringat...ada megi goreng tuhhhhh....so pe lagi.....aku pon amik telur 2 bijik...letak lada hitam..letak garam sikit.....kacau2 manja gituuu.....pastu aku guna non stick pan..so xde byk sgt guna minyak kan...hehehehe...nak tengok hasil nyerrrr??? iskhh...iskhh....berdebor lak nak kongsi gambar nyerrr....hihihhihi






Rasa??? harus laa sedap...belum lagi menghampakan aku....lebih-lebih lagi makan dengan sos cili kimbal...meleleh air liur....ecececehhhh...ko nak cakap ko reti masak laa yerr....hahahhahaha...tak de laa..janji en suami suka...aku pon suka laaaa.....tak gituuuu....kesudahannyerr??? habis licin....sekian terima kasih....hahahahaah

22 comments:

  1. feveret saya jugak ni hehehe.. mmg sedap cicah sos

    ReplyDelete
  2. semalam masak meggy terlebih kembang..macam tak lalu plak nak makan.. terus buat camni.. tiba2 selera datang.. hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...tuka cara masak utk hasil yg berbeza

      Delete
  3. Kecuq air liur, blom pernah rasa lg murtabak meggi.

    ReplyDelete
  4. Patut letak telur 10 bijik.. Bior tenggelam maggi tu... He He He..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aiyooo...tu dh kira telur dadar tuhhhh...hahahahah

      Delete
  5. Replies
    1. Tunggu gaji nuh nk beli barang... hihihu

      Delete
  6. dah lama tak buat murtabak megi ni.. hihi..

    ReplyDelete
  7. Bgus buat Macam ni..x la membazir kan..murtabak magi pun sedap!!! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh....kena elak perbuatan membazir...

      Delete
  8. blm pernah cuba . setakat ni klu nama meggi , confirm habis ... mudah je cara buatnya ... sisi pun suk recycle mknn yg x habis ... jgn membazir ! ... p/s : posto tu dah sampai hari selasa ... tq ya .

    ReplyDelete
  9. Ini resepi yang senang. kalau lapar petang petang tu, murtabak meggi la kita sapu dulu. hahaha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...