Sunday, 22 February 2015

CINTA ILMU


Assalammualaikum wbt...

Korang nak tambah ilmu tak?? Jom kita sama-sama tonton rancangan Cinta Ilmu...TVAlhijrah...setiap hari jam 6.15 petang....biasanya kalau aku balik keje...aku tengok rancangan ni...banyak ilmu baru yang aku perolehi dari rancangan ini...walau pon tak banyak aku boleh pelajari sekurang-kurangnya ada laa jugak kan daripada tak ada...hihihihi






Aku suka tengok rancangan ni coz Ustaz dan Ustazah nye sangat santai...menyebabkan aku lebih tertarik....antara ilmu baru yang aku dapat bila Ustaz Badlishah citer berkenaan syafaat selain Rasulullah...iaitu Jibrail....dalam episod yang sama...dia citer jugak..bahawa penghuni neraka...saiznye besar....yang aku ingat la yer...kalau salah aku mintak maaf.....dia kata saiz punggung penghuni neraka umpama jarak antara Mekah dan Madinah...haaaa..ilmu baru tuuuu....yang pasti untuk aku laa kan yang tak bape pandai nih...hihihihi

Sekarang tak susah nak carik ilmu...antara nak atau tak jer...tak guna kita mendabik dada dengan ilmu dunia kalau ilmu untuk akhirat kita tak tau...hidup didunia hanya sementara...yang pasti akhirat jua kita tujui....semoga kita termasuk dalam golongan orang yang berilmu untuk akhirat....aminnnnnnn

28 comments:

  1. Saya suka juga tengok rancangan tu terutama slot Akidah dan Falsafah kendalian Ustaz Badlishah Alaudin.

    ReplyDelete
  2. betul tu deana...tapi tak sempat nak tengok rancangan ini.....selalu dengar yang pepagi tanyalah ustaz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...sy pon suka tgk tanyalah ustaz....

      Delete
  3. SS tak pernah nengok TVAlhijrah... Nti SS tgk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Byk manfaat yg blh dpt..sila2 SS..

      Delete
    2. penyokong kuat RTM ni...kikikikiki

      Delete
    3. xpe...nti SS leh laa tgk ...best tauu hehheeh

      Delete
  4. Betul deanna skrg dah x susah nk cari ilmu..tv al hijrah mmg byk rancangan ilmu yg best2, yg fokus utk wanita shj pun ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy suka byk rancangan dia...penuh ilmu...cuma de 1 jer rancangan yg sy xberapa gemar...tu pon sbb pengacara dia...hehehee

      Delete
  5. program yg wajib tgk kat umah ni ... alhamdulillah .

    ReplyDelete
  6. Mmg btul...walau xbyk,at least ade gak skit ilmu yg dpt... =) mmg suka klau kuliah ust.bad tu...

    ReplyDelete
  7. kalau busy buat kerja kdg2 buka je tv tu, walau mata tak tengok telinga masih mendengar hehehehe... ada juga la yg masuk sikit2 :D

    ReplyDelete
  8. betul tu Deanna...semua di hujung jari nk tak nak je...JM pun suka layan TV al-hjirah dan Channel 106

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi nk kata JM ni 'alim' mmg tak lah...kekadang lagho jugak huhuh

      Delete
    2. hahahha....alaaa JM sy pon sama...yg ptg ada usaha nk carik ilmu

      Delete
  9. Replies
    1. alololo....siannye..leh tgk online hehee

      Delete
  10. best juga tengok rancangan macam ni kan deanna..dapat tambah ilmu.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu wana...yg ptg ilmu yg dsampaikan hihihi

      Delete
  11. jrang dapat tgk.. kalau ada pun dlm utube.. hehee

    ReplyDelete
  12. lepas ni boleh dah tgk..
    sbb ayu jarang pon bkk channel al hijrah nie
    sekarng ni mmg xde mase nak tgk tv..
    sllu tgk pon mane yg rekod2 je

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehhe...nnti leh rekod rancangan ini

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...