Tuesday, 24 February 2015

MADU KU??


Assalammualaikum wbt....

Bila sebut jer madu....perkara pertama korang terbayang pe dia??? bini muda kaaa??? hahahahha..korang niiii.....asyik pikir ke situ jer kannnn....tapi kalau dah itu ketentuanNya....kita redha jer laa kann....ada kaitan dengan aku ker???? harus laa ada....tapi bukan pasal "madu" tu yerrr....tapi betul-betul madu....hokayyyyy...hahhahaha





Haaaa...ini laa madu yang aku maksudkan....1 botol ni RM35....kira murah tuhhhh....asli ke tak madu tu?? aku dah cuba beberapa ujian...dan aku pasti madu tu memang asli...hehhehe....aku suka minum madu....biasa aku bancuh dalam air kosong....pastu minum....gerenti badan rasa segar jerrrr....antara kelebihan madu....

1.  Melegakan sakit tekak dan batuk

2.  Merawat luka dan cedera ringan

3.  Baik untuk sistem pencernaan


Tu baru sikit kelebihan dia..ada banyak lagi sebenarnya...dan madu jugak adalah salah satu makanan sunnah Rasullullah...pastinya mempunyai banyak kelebihan kan...sekarang ni...madu dalam botol tuh dah separuh aku kerjakan...nanti nak beli lagi...dengar nyer harga madu tu dah naik ke RM45...tapi itu bukan penghalang aku untuk beli...hehhehe...jom kita amalkan madu untuk kesihatan yang lebih baik.....hihihihi


25 comments:

  1. madu ooh madu.. beli kat mana ni sis.. kat rumah ada jugak madu, abah je la minum.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. bli kt kawan...atas kawan...byk kawan hahhaha

      Delete
  2. beli kt mana deana, dulu ada beli sebotol dari orang asli masa g cameron...botol cam ini jugak harga rm25.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kwn tlg belikan....skg dh naik rege...hehehe

      Delete
  3. Lorrrr ingatkan ada orang nak dapat payung emas! Ha Ha Ha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. xdpt payung emas, jom bli emas... hihih

      Delete
    2. hahahah....lom ckup kaya nk pakai payung emas

      Delete
  4. salam siinggah.madu memang terbaik untuk kesihatan dalaman dan luaran

    ReplyDelete
  5. Setiap bln beli mafu. Sue guna madu as syifa.. ank2 pun suka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. madu sedap dimakan...khasiat pon byk kann heheh

      Delete
  6. ape ciri2 madu tu asli, xde tmbhn bhn lain2??

    ReplyDelete
  7. share lah cmane nak tau madu tu asli ke tidak...selalu tipah tertipu je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang tak ada dua jantina tu ASLI...

      Delete
    2. aiyokk...sy pon tya en google jerrr hahaha

      Delete
  8. paling mahal madu asli penah beli 100.. hehe. memang best makan

    ReplyDelete
    Replies
    1. huihh mahal tuhhhh...tp mgkin kualiti yg bagus kot hehehe

      Delete
  9. madu mmg byk kelebihannye
    tapi skg mmg susah sgt nak car madu asli
    ade yg jumpe hari tu cecah 80 rggt jugak
    takott plak nak beli awatt mahai sgt tuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. so far mmg cenggitu laa regenyer...tp sbb byk khasiat kdg tutup mata je bila beli kan hehehe

      Delete
  10. banyak kelebihan jika kita amalkan pengambilan madu ni kan deanna..

    ReplyDelete
  11. suka masukkan dalam jus . tepek kat muka blh lembapkan muka ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy suka buh dalam air kosong coz sy suka minum air kosong hehehe

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...