Wednesday, 4 February 2015

BILA JADI TETAMU


Assalammualaikum wbt...

Bestnyer rasa kalau kedatangan kita disambut dengan kata-kata macam dalam gambar di atas tu kann....hihihi...tapi kan bukan semua tempat yang aku pergi akan disambut dengan kata-kata cenggini...dan jangan terkejut kalau aku katakan...ada tempat yang aku pergi tuh...tuan rumah main "kasar"dengan ktorang...hhahhahaa...tapi semua tu menjadi kan aku lebih matang dan dijadikan panduan di masa akan datang....hehehehehehe



Kalau sebut jer "nama" ktorang mesti ramai yang tak suka...hahahah...nasib laa kan...dah ko pilih kerjaya ini....pahit manis ko telan jer laa...dan stigma "asik nak carik salah orang jer" menjadi salah satu halangan ktorang dalam menjalankan tugas...tapi aku berpegang pada prinsip...yang betul tetap betul dan yang salah tetap salah..maka kami cuba membantu sebaik mungkin..untuk perbaiki kelemahan yang ada..gitu laa adat bekerja dalam bidang macam aku nih...pelbagai ragam manusia ditemui dan ilmu baru ko boleh terokai...dan yang penting...segala maklumat yang ko perolehi adalah tertakluk dengan "Kerahsiaan"dan tidak boleh sewenang-wenangnya didedahkan....ada paham ka cik adik manissss?? hhahahahaha

Sekarang ni dah hampir 2 minggu lebih aku jadi tetamu di salah sebuah tempat yang aku kunjungi...ktorang berkampung selama sebulan di situ....area PJ....jalan universiti....leh agak tak?? hahahahah....hari-hari menempuh jem tanpa roti nak pegi situ...bergerak dari putrajaya 7.45 pagi...sampai sana jam 9.15 pagi...redha jer laaa....padahal aku dok tido dalam kete...sian driver....hahahhaha....kepada dirver...nanti aku belanja baik punya...hihihihiih...tuan rumah nya sangat baik dan berlapang dada bila ada kelemahan di bangkitkan...bukan senang nak jumpa tuan rumah cenggini...layanan yang sangat baik....contoh?? heheheheh



Haaa....sedap-sedap belaka makanannyer...hehehhe.....bila ada tetamu selalu nya kita akan layan dengan baik...dan ktorang tak mengharapkan layanan special macam ni..tapi kalau dah dihidangkan...kami terima dengan hati yang terbuka...ecececehhhhh....hehheehhe...walaupun layanan dia memang terbaik...tapi mana yang salah tetap aku tegur....itu wajib...objektiviti masih tidak terkesan dengan makanan yang ada walaupon aku ni kategori suka makan....hahahahhaha...tapi satu yang aku puji...diorang willing untuk belajar....bila dalam environment yang mesra sebenarnya lagi senang untuk kita tegur sambil merapatkan lagi ukhwah yang ada...baru la hidup lebih bermakna..tak mau marah-marah naaaa....tak baikkkkk....hihihihi


35 comments:

  1. biasa lah keje dlm bidang cam ni ye.... bkn nk cari slh org, cuma nk tolong buat penambahbaikan & perbaiki yg silap spy lbh efektif & efisyen ...kikikikiki

    ReplyDelete
  2. meriah jamuan...sungguh baik hati si tuan rumah.. layan aje lah =)

    ReplyDelete
  3. barulah rasa diri diterima baik dengan layanan 5* gitu....slogan tetamu perlu diraihkan, mereka pembawa rezeki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehee..harap2 gitu la hingga akhirnya

      Delete
  4. Sedapnye dpt makan2 gitu...betul cakap deanna, dlm suasana yg ceria senang nk tegur..kalo dlm suasana tegang nnt tarik muka bermasam muka pun x baik juga kan.

    ReplyDelete
  5. kalau tetamu datang kita harus melayan dengan baik kan..biasalah kan bukan semua orang suka dengan kedatangan tetamu.. :)

    ReplyDelete
  6. SS confuse... Apa masalahnye? Apa kaitan masalah berbangkit dengan tembikai dalam hidangan tu? He He He...

    ReplyDelete
  7. Masalah yg dbgkitkan adalah tembikai tuh...hahahahaah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan sebab limau tu ke? Pesal limau sunkist.. Bukan patut mandarin ke? Pasal dekat raya cina... He He He...

      Delete
    2. ada masalah ka tembikai ngan limau SS..

      Delete
  8. kerja dlm bidang awk tu mmg straight . x blh terkurang n terlebih ...

    ReplyDelete
  9. best nyer dapek makei free....mcm 2 menu ada.

    ReplyDelete
  10. lapaq plak tgk makanan..makan nasi tengah hari tadi ja... ni kul 1.45 lapaq balik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untung laaa makan nasi... Jiran sebelah tu... Ari2 makan tulang buat sup!

      Delete
  11. Kerja saya pun ada banyak confidentiality yang perlu dijaga.

    ReplyDelete
  12. Kat mana-mana pun kita, kalau orang berbudi kita berbahasa. Orang memberi, kita merasa.
    Kalau orang buat sebaliknya... Ikut mood lah kalau kene balik tu kan..

    ReplyDelete
  13. sat2, nak masuk korum tapi akak keja apa? hihi.. maap baru lagi, tak tau.. hihi..
    untung dapat makan free.. nampak sedap je tu

    ReplyDelete
  14. tudia. ni mcm jamu hari raya ni hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketupat tak de dalam gambar... Ketupat sorok bawah meja... He He He..

      Delete
    2. nak lemang nk ketupat tunggu RAYA :-)

      Delete
  15. akak kerja bidang apa ek? best betul kalau dijamu macam tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chef jalan2 cari makan kot? He He He...

      Delete
    2. saya rasa saya dpat agk kak deanna kerja apa...hihi nk teka boleh..

      Delete
  16. rasa mcm tak nak balik rumah jeeee kalau mcm ni hehehehhe

    ReplyDelete
  17. JM boleh guess apakah kerjaya Deanna skrg

    ReplyDelete
  18. harap2 dorang hidangkan makanan yg lazat dan special tiada niat lain di sebaliknya nya...sepatut nya begitu..terima teguran dan buat ikut prosedur kan

    ReplyDelete
  19. arghh..satu lagi untung tau leh mkn free hari hihhihi jimat duit belanja...leh buat belanja dapur

    ReplyDelete
  20. Saya tak boleh agak akak kerja apa. Mesti rahsia besar ni. Huhu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...