Monday, 2 March 2015

JUAL MAJALAH LAMA



Assalammualaikum wbt...

Bila mengemas umah...mula praktik konsep 5S....macam biasa laa...aku kalau mengemas...macam-macam benda aku buang...yang bukan aku punya pon selamat aku buang...sebab tu aku jarang nak kemas umah...leh alasan cenggitu?? hhahaha....yang pasti majalah lama memang melambak kat umah aku...tapi kali ni...aku sempat kemas banyak jugak laaa...macam dalam gambar tuhhh....



Macam-macam majalah dalam tuh...jelita...anjung seri (2013)...times...ma&pa...accountant (dari MIA) dan katalog cosway....tiap-tiap bulan majalah ni memang ada...kadang tak terbaca....cuma ada 2 jer majalah yang aku simpan...Sedap dan anjung seri 2014....sedap tu ada banyak resepi...so kena simpan..bila nak buat tak tau laaa kan...hahahah....anjung seri 2014 aku simpan coz ada member nak...ada 1 lagi majalah yang paling aku sayang...majalah Ujang...koleksi aku dari tahun 2001 hingga 2003 kalau tak silap...kononnya aku nak jual timbang kati laa majalah lama tu...so letak kat luar umah...senang bila lori tu datang...terus bawak keluar jer...semalam lori tu berenti kat depan umah jiran...aku suh anak sedara aku tanya...akhirnya majalah tu bertukar tangan....timbang majalah tu semua...ada laa dalam 26kg....korang nak tau dapat bape hengget??? hahhahahaahhahahahaha









Dapat 4 hengget....hahahaha...rezeki jugak tu kannnn....kepada rakan-rakan yang berminat dengan majalah lama-lama...untuk tujuan kebajikan ke untuk sekolah ke...untuk asrama ker...boleh mintak ngan aku....aku bagi free...janji leh datang amik...heheeh.....tapi kena tunggu aku kumpul banyak-banyak dulu la kannn....ok..tagline harini..membaca amalan kita...hihihiih

22 comments:

  1. sayangnya . saya selalu ambil isi yg bermanfaat utk kongsikan dlm blog . klu balik kg , mmg habis la koleksi my kakak saya selongkar ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu......perasaan tu ada...tp tak terbuat

      Delete
  2. syg kan koleksi Ujang..sy pon ade..

    ReplyDelete
  3. saya pun ada majalah koleksi lama2, sayang nak lupuskan walaupun en.suami dah byak kali hint pasal tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha...sy kena lupuskan...coz ruang terhad

      Delete
    2. Ada lagi ke majalah lama2 tu. Jangan buang

      Delete
  4. Cik Deanna... Try bagi duit tu kat orang yang lebih memerlukan... Nilainya lagi berganda!

    ReplyDelete
  5. kalau saya majalah ni takpe lagi, tapi jangan komik..boleh menangis kalau komik rosak..hehe

    ReplyDelete
  6. dkt rumah saya banyak surat kabar.. berguni2... abg sy xnak jual lg serabut sgt bila tngok tempat letak surat khabar 2... huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. nk tgu hrga tinggi kot...hihi...x pon ade sentimental value...kikikiki

      Delete
    2. hehehe....mmg kena lupus dah tu...takut jd sarang lipas jer nnti

      Delete
  7. sayangnya.. tapi kalau simpan tak baca2 baik lupuskan ja..haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhehe...tu laaa...baik lupuskan jerr

      Delete
  8. bagus juga dijual semula kan deanna..walaupun tak banyak tapi ada juga hasilnya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hasilnye leh bg kt org len..dpt pahala hihihi

      Delete
  9. okeylah tu dari terbuang camtu je kan...JM lak kumpul botol mineral kosong...bila jual dapat lah 2-3 hinggit

    ReplyDelete
    Replies
    1. waaa...rajinye JM kumpul botol..tp dpt gak hasilnyer kan hihihi

      Delete
  10. hehehhe.. okay la tu... kalau saya, nenek suruh bakar je.. kalau jual tu, kasi kat mak cik. dia suka g hantar majalah lama, kotak2, botol air ke tempat recycle tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh...biar mmberi manfaat pada org lain kan

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...