Friday, 20 March 2015

CUTI SEKOLAH : KENDURI KAHWIN PART 1



Assalammualaikum wbt....


Bila bermula musim cuti sekolah...maka bermula juga la dengan musim kenduri kahwin.....yela...time cuti cenggini laa baru best wat keduri semua....senang.....ramai orang leh datang....heheheh...cuti sekolah aku dimulakan dengan menghadiri kenduri kawen....hari sabtu 14 Mac 2015....aku menghadiri 2 majlis kenduri kawen....yang pertama di ampang..dan yang kedua di bandar baru salak tinggi...dekant umah aku....hehheeh...aku plan pegi yang jauh dulu...so dalam kul 10.30 pagi ktorang dah bertolak ke ampang....destinasi di dewan serbaguna taman cempaka ampang....dekat dengan Tesco Ampang....pagi-pagi jalan clear....tenang jiwa drive....ktorang sampai dalam kul 11.15...majlis baru bermula....so orang pon tak bape ramai lagi....











Selesai jer makan...dan sembang-sembang dengan tetamu yang lain dan tuan umah..ktorg pon bergerak ke umah aku....jalan dah mula jem..tanpa roti...huhuhuhu....



Setelah bertarung selama 1 jam di KL..akhirnya ktorang selamat sampai di kenduri yang kedua...kenduri adik kepada member opis aku....kendurinya dekat sangat dengan umah aku...kat dewan serbaguna bandar baru salak tinggi.....heheheeh


Menu dia memang mengancam... mengoncang imanku...kari daging....hahahaaha...aku terus cair...nasib baik aku tak makan kenyang sangat kat kenduri yang mula tadi coz nak simpan ruang sikit untuk kenduri kedua nih...memang tak mengecewakan...mabelesss....heheheeh...




Selesai jer makan dan sesi menyembang...ktorang pon bergerak untuk pulang ke rumah...solat zohor...dan meneruskan perjalanan ktorang...ke mana seterusnya? Tunggu next entry yerr...hehehehe


To be continued....






22 comments:

  1. bestnya dapat makan knduri..
    cuti kali ni, tak balik kmpg, xdapat lah nak mkn kndri..
    kat kawasan rmh sewa ai, xdak lak yg jmput.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa kenduri laa nk pulun gulai...hehehhe

      Delete
  2. Bestnye mkn kenduri. Cuti sekolah x dpt jemputan kawin pun. Cuti raya cina je byk mkn kenduri hari tu...

    ReplyDelete
  3. Wah...best nya...siap mkn lauk kari lg..hihi

    ReplyDelete
  4. biasa la cuti skolah kenduri pun banyak.. hehe
    angkat periuk kuali

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..ayat standard "tak payah masaklah hari ni, gi kenduri".

      Delete
    2. ehh...sama laa sal...hahahha

      Delete
  5. Wauw...syokla makan lauk kenduri.ari ni ada kenduri kawin anak akak kat ofis tapi IbuNoey tak dapat pergi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. lauk kenduri yg ada kari mmg sedap jer mkn hihihih

      Delete
  6. musim cuti sekolah mmg musim kenduri kaen kan deanna heehe. wahhhh kari. mmg feveret deanna la hehehe

    ReplyDelete
  7. sob sob sob...x de pun org jemput kita g kenduri kahwin...

    wowww...kari daging..kuah melimpah tuuuuuuuuu...nyum nyum..boleh berenang2 ikan kat dalam tu ehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. alololo...nnti ada laa tuhh yg jemput JM hehehehe

      Delete
    2. mmg set kuah kasi banjir senang ikan tu nk berenang hahahahahha

      Delete
  8. acara wajib hadir cuti sekolah ...

    ReplyDelete
  9. cantik pelaminnya..paling best pegi kenduri kawin tu dapat goodies bag..hihi

    ReplyDelete
  10. Cuti sekolah lepas zumal tak ada jemputan kenduri cuma bulan 5 je yang ada...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...