Saturday, 20 December 2014

SUDAH TIBA MASA UNTUK BALIK



Assalammualaikum wbt....


Pejam celik pejam celik..cuti aku dah nak sampai ke penghujung...rasa cepat benar masa berlalu...rasa macam nak cuti setahun jer ...tapi pe kan daya...emi mencari rezeki...terpaksa gak berpisah dengan keluarga terchenta....




sebelum ktorang balik semula ke Sepang...ktorang singgah jenguk dulu keluarga my MIL....masa sampai haritu pon ktorang singgah dulu sebelum g umah aku...en suami memang selalu berulang g umah mak dia..coz dekat jer...masa gi tu aku sempat laa amik gambar pemandangan di kampung en suami...kampung en suami ni lebih kecik dari kampung aku...penduduk dia tak seramai penduduk kampung aku..so keadaan kampung ni lebih tenang berbanding kampung aku...hihihihi





Keesokkannya hari ahad 14 Disember 2014...ktorang bertolak dari kampung aku ke bandar Sibu...bergerak dalam kul 7.00 pagi...sebelum sampai sibu abang ipar aku berenti isi minyak di 1 stesen minyak Shell....korang nampak tak nama stesen ni???


Nampak tak??? nape aku beriya sangat nak suh korang baca??? haaaaa....korang jangan salah baca lak yer..mencarut lak kang....hahhahahahah..


Sekarang ada paham ka maksud aku??? hahhahahah...stesen ni memang tempat perhentian yang femes...coz terletak tak jauh dari bandar Sarikei dan tak jauh dari simpang ke bandar Sibu...



Dalam kul 9.30 pagi lebih kurang...ktorang dah sampai ke Lapangan Terbang Sibu....orang tak ramai...so senang nak check in barang...selesai jer check in barang...ktorang carik tempat makan...perut aku dah lapar.....nak tau ktorang makan kat mana??




Ktorang makan kat sugarbun...ni kedai makan segera yang agak popular di Sarawak...aku amik set dalam gambar tu...nasik dia sedap...ayam dia pon sedap...lagi sedap dari ayam kepsi...nyummm...nyummm....sedap....hehehhehe..lepas makan..ktorang pon naik tingkat atas untuk pemeriksaan imigresen...dan sedia untuk boarding....tak lama pastu leh masuk dalam belon...take off...tengok "TV"...makan...dan Alhamdulillah sampai di KLIA dalam kul 3 petang....




Bila dah mendarat...amik beg dan gerak keluar...anak sedara aku dah tunggu kat luar...ktorang pon gerak balik umah...sampai umah...solat dan tidur....zzzzzzzzzZZZZZZZZZZ....

Sekian.


14 comments:

  1. member iqha pun tak habis2 ajak pergi sarawak..entah bila agaknya iqha boleh sampai sana kan..hoho..
    btw..iqha singgah sini ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihhihi...insyaAllah de rezeki leh g sarawak

      Delete
  2. Time bercuti memang sonok... Time dah balik umah... Mulalah tersampok mood malas... He He He...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha...betul2...rasa malas yg amat...

      Delete
  3. jakar bazaar... nama tempat ka apa ni...pelik plak hehehehe

    ReplyDelete
  4. cantik viewnya ... mcm mana lah blh letak nama itu ... adehhh .

    ReplyDelete
  5. ahah! sipbaik x tertukar J dgn Z kikiki

    ReplyDelete
  6. xpenah dtg lg sarawak.. sedap makanan2 di sana. hehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpe....de rezeki leh g sana....hehhehehe

      Delete
  7. jakaar bazaar? lebih kurang je sebutan Ustaz zakir Naik tapi kalau sebut laju2 lain pulak bunyi nye ehehe

    ReplyDelete
  8. dmai nye kg.... tringin nk g swk =)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...