Thursday, 11 June 2015

SELAMAT DATANG BAZAR BULUH KUBU


Assalammualaikum wbt....

Korang pernah pergi Bazar Buluh Kubu??? ke tak pernah dengar?? hehehhe...aku pun kali pertama menjejakkan kaki ke situ.....bazar ni terletak tak jauh dari pasar Siti Khadijah....sebelah jer....meh aku kongsikan apa yang menarik di situ....





Kalau korang lalu sebelah parkson arah mengadap ke pasar Siti Khadijah korang akan jumpa bangunan ini....nampak tak yang macam bentuk kubah tuh?? korang lalu jer ikut situ.....




Bila korang lalu bangunan yang ada bentuk kubah tu...korang akan lalu tempat orang jual buah-buahan macam dalam gambar atas ni...korang lalu jer sampai korang jumpa bangunan sebelahnya.....dan korang akan jumpa pintu masuk bazar Buluh Kubu macam dalam gambar paling atas sana tuh...hehehhe....apa yang menarik dalam bazar tu??? Jom tengok gambar.....cakap lebih pun tak guna kan...eh...taip lebih-lebih pun tak guna kan...hehehehehe...






Bazar ni bangunan lama...ada banyak jugak kedai dalam tuh...jual kain...baju...songket dan sourviner....kena pandai la tawar menawar yerrr....hihihihi...bila jenjalan kat situ...aku tertarik kat 1 kedai....aku tanya harga untuk 1 baju kelawar yang akak aku kirim.....



Haaaa..baju kelawar ni la yang akak aku kirim...lengan panjang....haritu aku pernah tanya baju cenggini kat wakaf che yeh...harga RM35....aku pernah tawar...beli 4 RM120...tapi bro tu hanya boleh bagi RM130...so aku tak nak beli situ...tapi kat bazar ni aku try la tanya...makcik tu cakap harga RM35....sama harga kat wakaf che yeh....tapi aku cuba nasib la kan...tawar beli 4 RM120....makcik tu kata...."boleh"....huuuuuuiiiihhhhhh.....girang betul rasa di hati.....terus rembat 4...hahhahahahha....aku tak payah susah-susah pujuk..makcik tu boleh bagi harga yang aku nak....kesimpulannya...kita kena cuba tawar...kalau dapat harga murah lagi berbaloi kan...skill menawar dan buat muka kesian tu senjata utama....hhahahahahahha...kat kedai makcik tu ada macam-macam lagi...aku sempat la jugak snap gambar kat kedai tu....hihihihi





Setelah selesai jenjalan kat dalam...ktorang jenjalan kat luar pulak...kat luar bangunan tu ada gerai jual sourvenir...ktorang sempat jugak la jenguk...tapi aku tak beli kat situ...aku beli sourvenir kat dalam bangunan bazar tu...kat depan pintu masuk bazar tu ada bangunan kecik...menempatkan beberapa deretan kedai makan....kalau korang rasa lapar boleh la menyinggah kat situ..haritu ktorang tak singgah coz masih kenyang lagi...hehehhehe



Selesai jenjalan di dalam dan di luar bazar...kami mengorak langkah ke bangunan seterusnya....bangunan apakah itu??? tunggu next entry yerrr... hihihihihih



bersambung....

















34 comments:

  1. eh boleh sue tak perasan tempat ni, kene pergi sekali lagi la nanti ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheeheh..mmg kena pg lg skali ni sue

      Delete
  2. rindu plak kat kelantan bile tgk post post kat sini ..dah lama tak balik nih..kalau balik pon tak dtg berjalan kat sini..huwaaa..nak balik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waa..lama xblik eh...siannye...xpe..nnti leh balik kpg..rilek2..jalan2 hehheh

      Delete
  3. Ehhh.. Baju kelawar tu ada ek lengan panjang... selalu jumpa pendek je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehh...mmg ada laa lengan pjg..sy slalu bli...hehehe

      Delete
    2. lengan pendek lagi best...berangin.haha

      Delete
  4. Replies
    1. Alamak..tidak dpt dpastikan..cetak kot..kalau lukis gerenti hrga beratus heheeh

      Delete
    2. batik lukis tak dapat harga tu..kalau saya yg lukis dapat..haha

      Delete
  5. Cepat ler update wehhh.... nak tahu souvenir pe ada kat situ? Dok tengah berangan gak nih... keh keh keh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha...alaaa..lupa nk snap gmbr kt kedai souvenir...byk jual brg2 kraf..beg..t shirt...keychain fridge magnet dan mcm2 lagi

      Delete
    2. suka tengok beg2 anyam tu.. comel2..
      beli letak telekung.. mmg elok la smpai rini dok ada guna..

      Delete
  6. baju kelawar mmg fav, gi kemana pun kalau kat Msia mesti nak cari baju kelawar hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheh..betul tu kak noor..selesa dipakai..

      Delete
  7. bazar buluh kubu pulak...ish jika ke KB ni sediakan duit je...memborong

    ReplyDelete
  8. sama lah JM..suka bargain..klau x dapat satu kedai tu cari kedai lain sehingga lah juma kedai yg boleh beri harga yg kita nak...pompuan ..pompuan...hiks

    ReplyDelete
    Replies
    1. tawar selagi boleh kan JM hahahha

      Delete
    2. usually CT x tanya pun.. unless smpai kat yg CT btul2 brkenan.. CT kalo dah tanya mcm mana pun harga beli jugak.. x smpai hati nak tinggalkan kedai tu sbb dia x kasi hrga yg kita nak..

      Delete
  9. Sebelah pasar siti khadijah jah tu.hihhi kak D tak g seberang jalan alil kiri.ke sebelah tu bangunan kedai barang kemas hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. nsb baik bkn penggemar emas...leh terjebak kat pergi situ ekin oiii hahahahha

      Delete
    2. hihihihi.. nasib baik.. kat kedai emas ada kedai ekin suka g.. diaorg pun kenal sbb semua mak2 saudara beli.dgn diaorh

      Delete
  10. Atas tu pun ada tempat gunting rambut n salon pusat kecantikan tu kak D xnaik atas kut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ktorang jenjalan cuci2 mata je...xde haluan...saje buang masa...hahahhaha....

      dh xlarat nk menjejak...tu yg balik hotel jerrrr

      Delete
    2. haaaa tudia orang tempatan mai dah.. hehehe Kak Ekin setiap ceruk dia dah hafal =P

      Delete
    3. hihihi xpe g nextbtime pulak kak.D

      Delete
    4. hihihi ct hafal yg mana pernah p la...

      Delete
  11. Nk cari kain batik boleh pergi sini la

    ReplyDelete
  12. tak ingatlah dulu ada ke sini ke idak
    lama sangat dah tak ke kelantan ni

    ReplyDelete
  13. byk tpt shopping rupanya kat KB ni ... dah brapa lah dia berhabis rm ni ... beli jgn tak beli ... heheheee

    ReplyDelete
  14. Buluh Kubu ni x pernah pi lagi.. hehehe.. tak pernah dengar pun..
    kalo pi Kelantan usually mmg shopping kat Wakaf Che Yeh je.. waktu malam..
    CT ada gak baju kelawar tu.. lama dah pakai dok okay lagi.. senang sbb lengan panjang.. xla sheksshi..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...