Monday, 29 June 2015

APA DOSA ANAK SYURGA ITU???

SUMBER DARI HARIAN METRO

Assalammualaikum wbt.....


Tanpa aku sedari mengalir air mata aku baca berita mengenai anak ini dalam paper harini....kenapa masih ada manusia yang berhati binatang yang sanggup buat macam tu kat anak syurga ini....kita yang membaca pun boleh meruntun hiba bila anak ini diperlakukan sebegini....inikan pula ibu kandungnya.....aku terbayang anak sedara aku yang lebih kurang usia nya....diusia sebegitu....masih memerlukan kasih sayang dan sangat manja.....tak tergamak aku nak berfikir untuk menyakiti dia....terfikir pun tak pernah apatah lagi nak buat.....nauzubillah.....tak dapat aku bayangkan jenis manusia yang sanggup buat macam ni...tak ada perasaan kesian ker??? apa dosa anak ini kepada kamu??? semoga Allah SWT membalas perbuatan kamu tu dengan sebaik-baik pembalasan.....





19 comments:

  1. kalu x nak jaga budak tu... bagi SS je jaga! iskkssss...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan SS.. mak dia pun ada lagi

      Delete
    2. tu laaaa....sy pun sanggup jaga daripada dia didera...kesiann

      Delete
  2. sedih kan baca berita camni.. I malas nak ulas pasal ni, nanti I emo.. Kes dera budak, buang bayi ni memang lah manusia dah hilang perasaan.. dia ada anak kot, gamaknya.. budak 5 tahun reti apalah sangat.. kalau rasa malas nak jaga, mak kandung tu kan ada, sihat lagi mak dia pun, bagi ja la kat mak dia.. geram plak tengok pompuan tu ngan bapak budak tu.. dasar la si bapak pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laaa.....geram betul bila tgk adik tu jadi mcm tu...xde perasaan langsung....

      Delete
  3. sedih baca cerita tu sbb sue pun ada anak sebaya diaorang, x tau nak kata apa dah, smg dapat balasan setimpal kat parents yg buat anak smp macam tu sekali, sebak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu sue....sedih sgt bila tgk keadaan dia mcm tuhh

      Delete
  4. kan, memang takde hati perut.kasihan budak tu cacat sampai bila-bila.memang manusia hati binatang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul sal....smpai xsggup tgk gmbr adik tuhh....sebak rasa hati

      Delete
  5. pandai 'buat' anak tapi x pandai jaga anak..ishh..geram dgn manusia mcm ni..tak de iman

    ReplyDelete
    Replies
    1. geram tgk bila ada org jenis mcm ni...xde perasaan kesian pada anak yg kecik mcm tuhh

      Delete
  6. jahat kan, saya pun menangis juga sebab dok teringat anak sendiri
    kejam sungguh rasanya
    apa penyebab dia buat macam tu memang tak nak hadam
    gelap masa depan budak, puas hati agaknya diorang
    eee...geram betul saya tau!

    ReplyDelete
  7. Geram bila baca.. anak dh xsayang ke.. bulan2 puasa mcm ni

    ReplyDelete
  8. allah.. allah. allah. manusia akhir zaman. smoga dilindingi dr semua bencana

    salam kenal dr nanie

    ReplyDelete
  9. kesian kat budak tu menjadi cacat kekal dek kerana bapa kandung dan ibu tiri.. sedih bila dengar cerita nih..

    ReplyDelete
  10. Macam-macam kisah penderaan hari ni. Allahuakbar...

    ReplyDelete
  11. Kesian kat budak tu.. Xnak anak tu.bab sini ekin mahu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...