Friday, 26 June 2015

BIJI TERATAI


Assalammualaikum wbt....


Kali ni aku nak citer pasal biji teratai....teratai ada biji ker???  Jawapannya....ada biji....aku pun baru tau...heheheeh...masa aku tau  ada biji aku tak boleh nak bayangkan kat mana biji teratai...aku bayangkan kat akar dia....hahahaha...apa pun tak boleh..bila aku tanya pakcik google..aku baru la aku tau kat mana...macam dalam gambar kat atas tu...aku sebenarnya geli tengok gambar tu...meremang bulu romaku....eeiiiii....sampai kesudah aku meremang....haiyaaaa...bila aku tengok gambar tu...aku membayangkan biji teratai macam kepala  ulat...eeeiiii...meremang....




Berbalik citer biji teratai ni...aku baru tau yang biji dia tu boleh di makan...macam mana aku tau??? Balik dari outstation KB haritu....ada member opis bagi aku biji teratai ni....aku ingatkan kacang..rupanya biji teratai...member aku beli kat vietnam haritu....meh aku tunjuk macam mana bentuknye yee....hehehhe..







Bentuk dia macam kacang kuda kan?? Tapi rasa dia kacang dal goreng...tapi lagi rapuh..tak keras....sedapppp.....aku leh makan 1 balang tuu...hahahaha...kalau kat sini ada jual tak macam ni? Agak-agak berapa la harga nya kan.....heheeheh...okla..nak citer tu jerr....selamat berbuka puasa yerrr.....hehehehe



















39 comments:

  1. bila tengok gambar atas tu
    .dah macam sarang tebuan.. :-))

    akak tak pernah makan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eeiii..geli kan kak yan tgk gbr tuu....eeii

      Delete
  2. "aku tak boleh nak bayangkan kat mana biji teratai"... Nasib baik teratai tak pakai kain... keh keh keh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaa..kalu pakai kain mcm mne la agaknye kan

      Delete
  3. SS tengok pon meremang... Geli mattt mattt matt.. he he he...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan kan kan....eeeiiii...meremang bulu romaku...eeiiii

      Delete
    2. kan, lagi-lagi setiap kali kak D tulis meremang, naik segala bulu romaku..haha

      Delete
    3. sebab perkataan meremang tu kite semua meremang! ha ha ha...

      Delete
    4. meremang remang bulu romaku hahahaha

      Delete
    5. meremang bulu romaku jua.. tengok pun sekejap jer.. huhuhu..

      Delete
    6. ramainya yg meremang hihihih

      Delete
  4. Bentuk kacang kuda.. Rasa kacang dal.. Transgender kahhh? He He He...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha kacang pun ada jenis camtu ke ss...

      ss apa khabar..macamana kesihatan arini...

      Delete
    2. alhamdulilah... agak baik skit dari sebelum... macih kak yan...

      Delete
    3. Hahahaha...hidup dua alam

      Alhamdulillah...harap2 SS sihat semula yee..jga diri tauuu heheheh

      Delete
    4. kecelaruan identiti agaknya

      Delete
    5. nasib x ada surat beranak! ha ha ha...

      Delete
  5. saya fikir saya seorg je yang tgk biji teratai tu mcm kepala ulat ... heheheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaah..kan ...mcm ulat..bygoan kepala dia gerak2 eeiiiii...geliiii

      Delete
  6. kudapan tu sedap....akak pun pernah makan, tapi gambar atas tu geli tengok....tak suka tak suka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheehe..geli kan kan tgk gmbr tuuuuu....

      Delete
  7. Kalau balik kg, kadang2 dapat la merasa biji teratai ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bestnyeee...nk sikit nnti yee heheehh

      Delete
  8. ooo baru taw biji terantai mcm tu

    ReplyDelete
  9. memang nampak macam ulat bila tengok gambar teratai tu.

    ReplyDelete
  10. saya tahu teratai ada biji.. tapi xprnah tengok secara live n makan.. nampak sedap... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe...sedap biji dia..rasa kacang

      Delete
  11. pernah makan deanna. suami bawa balik dr vietnam. tapi kak takleh makan byk sangat. batuk dibuatnya. alah kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeke kak..siannye...bik xyah makan kak...takut lagi batuk

      Delete
  12. first time tau pasal ni
    kalau tak singgah sini, memang confirm tak tahu

    ReplyDelete
  13. Deanna meremang bulu roma ke? JM tgk biasa je...rasa nk kiss sbb cantik

    ReplyDelete
  14. waktu nk makan tu rasa meremang tak? ke rasa lapar hihih

    ReplyDelete
  15. tau teratai ada biji.. cuma tak pernah tengok biji teratai yang boleh dimakan nih..

    ReplyDelete
  16. tak pernah makan biji teratai.. hehehe
    selalu buang biji lps tu letak water color zaman skolah rendah

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...