Sunday, 21 June 2015

MEMENUHI JEMPUTAN KENDURI KAHWIN




Assalammualaikum wbt....


Balik dari KB....aku dah ada jadual menunggu...bukan setakat kerja...jadual peribadi pun sama....nampak sangat kan aku orang penting....hahahahaah....perasan jer kan....hari sabtu...aku ada 2 majlis kenduri yang perlu aku hadiri....1 majlis kat hillpark...1 lagi kat putrajaya....majlis mana dulu aku pergi????









Hehehe...aku pergi majlis kenduri kat hillpark dulu..coz jauh...aku pergi dalam jam 11.30 pagi...aku dan en suami pun memang sengaja tak nak makan kat rumah..takut tak leh makan pulak kang kat kenduri...alasan tak leh blah kannn....hahaahha..padahal aku malas masak.....sesampai ktorang kat kenduri tu orang tak ramai lagi...tenang jer makan....lauk pauk pun sedap-sedap belaka...ini kenduri ex opismet aku kat Mindef dulu...kenduri anak dia dulu aku tak pergi sebab aku silap tarikh...heheehhe..kali ni aku kena pergi....tak kira la macam mana sekali pun...orang dah jemput kan....hehehehe




Selesai makan...aku belasah kuih kapit coklat nih...tak berusik lagi...bila aku makan perghhhh..korang nampak tak???  Ruang kat atas tu semua aku habiskan...sedap weiii...tak terasa aku makan banyak tu...nasib baik kenduri orang....hahahahaahh...


Cenderahati kenduri pertama

Cenderahati kenduri kedua

Selesai jer makan dan sembang kejap dengan mak pengantin...ktorang mintak diri dulu....nak gerak ke kenduri kedua pulak...ktorang sampai dalam jam 2 petang...masa tu tetamu memang ramai...ktorang makan ala kadar jer..bukan tak sedap tapi dah kenyang...coz masa kenduri yang pertama tadi ktorang makan dengan penuh jiwa...hahahaha....kenduri kedua ni kenduri kahwin anak opismet aku sekarang ni....lagi la kena datang kan...lagi pum dekat jer...sebenarnya sabtu tu aku ada 3 kenduri tapi kenduri ketiga aku tak dapat datang coz jauh...nun di belah utara....opismet aku kahwin....bukan tak nak datang...tapi penat balik dari outstatiob pun tak hilang lagi...huhuhu...balik dari kenduri...aku melepet tido..kepenatan....heheeheheh....ini baru citer jadual peribadi...jadual kerja apa  citer??? Tunggu next entry yerr hehehheheh










31 comments:

  1. sengaja tak nak makan kat umah or malas masak? keh keh keh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keh keh keh...paham2 je la kan

      Delete
    2. Bijak sis D merancang hari :)

      Delete
  2. perghh! busy mengalahkan sharizat jalil! he he he..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamakkk..lembu dh kena korban msa aidiladha hahahaah

      Delete
  3. dekat2 posa hari tu..jemputan kenduri dah kurang cuma kenduri tahlil jer banyak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah..lepas raya baru meriah balik kenduri kendara hehehe

      Delete
  4. Betul tu nasa mulia...bunda pun dekat sini malam jumaat lepas ada 3 kenduri tahlil...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waa...banyak tu kenduri nyee bunda hihih

      Delete
  5. lepas raya mula balik laa majlis kenduri.. sekarang nih dah tak fix dalam cuti sekolah jer..

    p/s Deanna, sourvenir dah terima.. thanks tau.. entry tak sempat nak karang lagi.. in shaa Allah akan menyusul nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dh terima ehh...alhmdulillah hihihi

      Delete
  6. kak Deanna, souvenir Kelantan dah dapt.thanks a lot tau!

    kenduri kedua tu mesti tak tangkap gambar sbb segan orang ramai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah dpt eh sal...hehehe..

      Segan nk amik gbr org ramai heheeh

      Delete
    2. Sis D saya pun dah dapat! Thanks so much! Cuma tak sempat nak update entry lagi :)

      Delete
  7. betul lah tu..Deanna mmg org penting...x de DM siapa yg nak mengaudit nanti hiksss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahah...penting la sgt JM oiii...xkose..tauuu

      Delete
  8. pengantin nye mana..pengantin..JM ni kalau pegi kenduri bukan mkanan yg di cari dulu tetapi pengantin!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaa..dua2 tpt sy pg pengantin lom sanding...heheheeh

      Delete
    2. Heheeh saya pun kalau gi kenduri, selalu tak kn dgn time pengantin ;)

      Delete
  9. ishh.dah lama x mkn kenduri nampak nya perlu tunggu lepas raya kalau ada jemputan...ntah lah..nasi kenduri sedap lain mcm dari nasi putih kat umah tu....harap2 ada jemputan dari kawan blogger...Sal oh Sal hehehe tak pun Suida

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehh...bkn tggu kenduri JM ke...hahaahahahah

      Delete
    2. eh mana boleh langkah bendul...haha. U go first lah

      Delete
  10. kueh kapit coklat ? erm pertama kali nampak...ketingalan zaman sungguh akak nie...huhu

    ReplyDelete
  11. Kuih kapit coklat memanh awesome!

    ReplyDelete
  12. kapit coklat.. ish2 klu xingat rumah kenduri, mmg habis apa makan.. sedap tu

    ReplyDelete
  13. wow. ada eh orang hidang kuih kapit coklat. fes time tengok. nak juga rasa. sobs.. mindef tu apa eh?

    ReplyDelete
  14. nasib baik dia ingat kuih kapit org . klu tidak mau dengan balang dia bawak balik sekali ... heheheee

    ReplyDelete
  15. minggu terakhir sebelum ramadhan tu pun saya dapat banyak jemputan kawin
    cuma tak dapat nak p aje =)

    ReplyDelete
  16. Kuih kapit coklat menarik selera ini

    ReplyDelete
  17. sedapnya makan kuih kapit ni... lama xmakan.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...