Thursday, 11 June 2015

JALAN-JALAN DI PASAR SITI KHADIJAH



Assalammualaikum wbt....


Seperti yang aku cerita di entry aku sebelum ni....setelah melawat kawasan kat bazar Buluh Kubu tuhhh...ktorang melawat pulak pasar Siti khadijah....haaaaa...jangan tuduh akak tak payung kawasan tu yerr...hahhahahahhaha.....jalan dalam 5 minit dari bazar Buluh Kubu tu....pastu dah sampai dah...hihihih






Mula-mula korang akan jumpa pintu masuk cenggini....ada tangga...korang redah jerrr....ktorang mula-mula masuk ronda tingkat bawah dulu...kat bawah tu banyak jual makanan....kuih muih...tapi sebab ktorang redah time petang...so tak ada dah la kuih muih beraneka warna tuh....kena pergi pagi-pagi baru la meriah kuih nya...hiihihi..tapi aku sempat jugak la snap gambar...so layan kan aje la yer....






Dah meronda tingkat bawah...ktorang meronda tingkat atas pulak...ada gerai-gerai makan...rasanya dulu aku pernah try makan kat sini...tapi tak ingat makan apa...tu citer 3@4 tahun lepas la kan.....hihihihihi....pastu kat tingkat atas ada jual makanan kering....serunding...kopok keping...jajan..dan macam-macam jenis makanan kering.....selain jual makanan ada jual batik...songket...blouse...skirt...tudung...dan macam-macam lagi..sampai pening nak pilih apa....hihihihi...jom layan gambar......









Dah puas meronda situ...ktorang pun nak balik hotel...aku keluar dari pasar Siti Khadijah tanpa membeli apa-apa barang......kuat kan iman aku??? hahahahaha....sebenarnya..semua barang yang aku nak beli dah dibeli...so tak perlu nak menambah beban berat barang nak bawak balik nanti....heheehhe....sebelum sampai ke hotel...ktorang berjalan menuju ke parkson....masuk sekejap...tumpang aircond.....hahhahahahah...sambil tu aku sempat snap gambar....





Keluar jer dari pintu parkson...korang akan jumpa stesen bas...bangunan warna merah....ktorang akan berjalan kaki ke hotel kena melalui stesen bas berkenaan...sebelum mulakan perjalanan...aku sempat snap gambar kawasan di sekitar stesen bas tuh.....





Kalau jalan straight jer ke arah stesen bas tu korang akan jumpa hotel Habib...tak jauh sangat jarak nya...dalam 10 minit lebih kurang..tengok speed kaki korang jugak la kan....kalau aku...kenderaan berat memang amik masa sikit...hahahahhahahaah.....setelah penat meronda....malam apa aktiviti ktorang????




bersambung.....



16 comments:

  1. macam macam ye boleh jumpa kat Pasar Siti Khadijah tu. Ironinya, semua perniagaan di sana dikuasai oleh kaum perempuan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe...mmg ramai golongan wanita kt situ

      Delete
  2. Dekat pasar siti khadijah tu tempat MIL selalu beli rempah ratus utk menantunya ni cth mcm rempah kerutup. Nk suh masak sedap2 kt anak dia..hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waaa...prihatinnye MIL sue..bestnyee...heheeheh

      Delete
  3. dh lama x pegi sana.penah sampai pasar siti khadijah ms skolah rendah dll...hihih

    ReplyDelete
  4. gambar dari atas tu memang wajib amik kalau datang ke pasar siti khadijah..kalau x orang tak caya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu tpt wajib amik gbr tu sal hahaah

      Delete
  5. masuk parkson tumpang econd kata nya hihhi

    ReplyDelete
  6. kiranya hotel habib ni lokasi sgt menarik lah...jln kaki je ke pasar khadijah tu

    ReplyDelete
  7. sesuai sgt namanya pasar khadijah sbb peniaga 90% perempuan kan ke lebih

    ReplyDelete
  8. Tempat ekin lepak ni. Bila waktu keje g kat nenek jual atas pasar ni memey kenangan yang terindah rasa duk disana

    rempah ratus dia memey terbaik

    kira atas ada yg ekin kenal.diaorg jual hihihi

    ReplyDelete
  9. Kalau waktu pagi n tengahari ramai org... Kuih muih kelate sedap bnyk pilihan rasa nak beli semua

    ReplyDelete
  10. bebanyak yang jual tu
    ternampak petai jeruk! perghhh....

    ReplyDelete
  11. apaaaa ?? tak beli apa2 ?? apakah benar ini wahai DM ku hahaha..
    macam tak caya je.. last time CT pegi kan.. ayah park kat tmpat parking dlm bangunan.. oh mai.. orang kencing atas lantai cenggitu saja.. hancing yg amat.. x tahula org2 homeless or yang mental disorder..

    ReplyDelete
  12. tak menahan tgk jeruk tu ... comelnya bas stand ...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...