Monday, 22 June 2015

AKU DAN ASKAR

Assalammualaikum wbt.....


Masa aku outstation kat KB haritu....Sehari sebelum ktorang balik...aku dapat 1 mesej....daripada Bahagian Korporat ktorang kat ibu pejabat...bila aku baca bait-bait mesej tersebut....aku sengih...bukan sebab suka....tapi sebab kalau aku jawab mesej tu kerja aku akan bertambah...aku boleh buat kerja tambahan tapi jangan sesekali ko bagi aku kerja  vangang...aihhh..contoh?? Suruh carik maklumat itu ini..tapi tak guna pun....padahal kita dah guna masa lama untuk carik...nak lagi contoh?? Buat kerja dua kali....aishhhhh....malas nak ulas...ragam manusia kan...hahahaha...aku gelak kat sini..dalam hati??? Heheheehe....pedih menahan seksa....




Berbalik kepada citer mesej yang aku terima tu....kalau ikutkan mesej tu dah macam terdesak....heheehe...atas semangat jaga nama baik jabatan...aku terima kerja tu dengan penuh redha....tapi sebelum terima tu macam-macam soalan aku tanya...tapi sebab kesian kan..bukan senang nak carik orang dalam masa singkat kan...harini hari dia..hari aku?? Mungkin aku akan berada di situasi dia....nak tau offer kerja aku tuh apa???? Heheheeh

Aku dilantik sebagai penceramah mewakili jabatan (mewakili la sangat kan...hahaahah) untuk rombongan abang asykar yang berkunjung di ibu pejabat ktorang...kenapa aku yang terpilih??? Terer sangat kah aku??? Hebat sangat kah aku??? Ohhhh nooooo...tiada kaitan dengan terer atau hebatnya aku...aku ni insan biasa...hanya mampu berserah...ingin sekali bertemu...aishhhhh...rohana jalil pulak perginya....hahahahahahah....kalau korang nak tau...aku dipilih sebab dulu aku pernah kerja di Mindef 5 tahun.....tu jer pun sebab nye....hahahahaa

Ini contoh report lama

Nak bagi ceramah bukan terjah cenggitu je....aku amik masa 2@3 hari jugak untuk sediakan bahan-bahan persediaan....salah satu nya aku terpaksa bukak balik report lama....selongkar balik fail-fail dalam external hardisc aku....refresh balik apa yang patut.....pastu buat slide...sediakan contoh dokumen...dan macam-macam lagi la.....



Pada hari yang dijanjikan....maka datang la rombongan abang-abang askar....sempat la jugak aku snap gambar sebelum aku mulakan ceramah....tajuk ceramah...ada kaitan dengan pengurusan kewangan kerajaan....aku diberi masa 2 jam untuk merapu....hahahaa...sebenarnya aku kalau dah dapat mic memang susah nak berenti....hahahaah....tapi sebab tekak aku masih sakit lepas balik dari outstation maka aku berenti dalam tempoh yang diberikan....perasaan??? Macam biasa....coz ini  bukan kali pertama aku bagi ceramah...hehehehe....tu je la nak citer kali ni...selamat menunaikan ibadah puasa yerr....heheheeheh












50 comments:

  1. Wah tahniah deanna. Org kalo pandai cakap dpn org ni self confident dia tinggi...hebat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terlebih konpiden dh ni sue hahaaha

      Delete
  2. ya kerja vangangg tu yg tak suka, suruh kita buat pastu dia buat jugak...bila cl kt sana org sana kt baru jer rakan you cl....eihhh cukup meyampah....org macam tu...klau ko nak buat buat ajelah...aku tak heran pun....ek lebih2 lah pulak...sabar2 posa ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahah...geram kan kak..tp kadang mls nk layan..dah xde perasaan..sbb dh selalu sgt berlaku

      Delete
  3. keberanian tu tak semua orang ada tau....tahniah dear....

    ReplyDelete
  4. Wahhh, seketumbukan soldadu mendengar ceramah sis D! Hebat! Hebat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terpksa soldadu dgr repekan hahahah

      Delete
    2. Repekan ada kualiti,..ada nilai!

      Delete
  5. Dua jam? Kalau saya dah nangis dah! Lama tuh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni kira sgkat ni farrah..sy pernah kena 4 jam hahahaah

      Delete
    2. 4 jam? Pengsan! Kering air liur satu minggu!

      Delete
  6. bila kita ada pengalaman orang akan letak kepercayaan kepada kita...apa pun tahniah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap2 pengalaman yg skit tu mmbri manfaat pd yg lain hehehe

      Delete
  7. 2 jam tu lama jgk.. haha.. I klu kena mau buat2 sakit tekak teruk.. haha.. sejam pun gagah la nak habiskan.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekejap je 2 jam tu...heehehe

      Delete
    2. Chewahhh! Ini mesti Sis D ni dulu juara pidato ke,..bahas peringkat daerah! Maintain je :)

      Delete
    3. kah kah kah..juara la sangat farrah oiiii

      Delete
  8. memang menyakitkan hati berkati2 kalu kena buat keja vangang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa !@#$^&* kan??? Hahahaahah

      Delete
    2. jangan mencarut, puasa...

      Delete
    3. tu bukan mencarut sal...tu simbol..hahhahahah

      Delete
  9. Ok laa tu Abam2 Askar... Sado tak? Kih Kih Kih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak sado eh...hmmmm...hmmmm...biasa je hahahah

      Delete
  10. Kalu SS dapat microphone... SS nyanyi kuat2... Lagu Rohana Jalil... Keh Keh Keh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ecececehhh...lgu yg mn tu??? Hahahaah

      Delete
    2. mesti lagu apa khabarmu di sana...ye ke tidak tu lagu rohana jalil

      Delete
  11. apa punya orang lah bagi keje2 vangang mcm tu...dgr pun sakit hati...kalau JM di tempat Deanna...mesti kena sembur dah org tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selalu kena JM..sbb dh terlalu jupe dh xde perasaan...tp kalau xsabar...harus jugak memetir hahahaah

      Delete
    2. kat semua opis pun ada orang macam tu..

      Delete
    3. Jay Emm nak sembur pakai apa? Air liur? Keh Keh Keh...

      Delete
    4. terus nangesssss peh tuhh...pedih mata hahahha

      Delete
  12. gempak la kak Deanna bagi ceramah kat abang abang askar. nanti kalau fakulti saya nak pakai penceramah, saya panggil kak Eny je la. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak eny mana tu haziq? Hahaahah

      Delete
    2. ni lawak.. awal tu ok dah kak deanna, tiba2 datang kak emy.. confius rumah ni.. hehe

      Delete
    3. Eny angkat jemuran hujan dah turun kotttt... Kah Kah Kah...

      Delete
  13. wowww!!!! pegawai besar je mampu ber ceramah mcm Deanna...bukan senang tau nk beri ceramah dalam masa 2 jam perlu ada ilmu....daebak! maybe sbb dh ada pengalaman...kalau JM baru pegang Mic...suara dah hilang..belum berckp pun lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak..besar dr segi saiz mmg betul..hahahha...tp sbb dh biasa kot..dulu pernah jd lecturer kejap...ecececehhh...

      Delete
    2. Suara hilang tak pe lagi... Jangan micriphone yang hilang... Jenuh nak ganti... Keh Keh Keh...

      Delete
    3. kena buat laporan polis kalau mic hilang...harta kerajaan tuu hahahahah

      Delete
  14. kalau nk JM merapu kat depan tu boleh ahaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...sy pon selalu merapu masak tiga rasa...

      Delete
  15. fuiyoo..cayalah kak Deanna!tahniah!kalau saya mau nangis dah..pantang dapat mic ek, boleh ajak karok ni! ada abang askar ensem tak?hahaha

    ReplyDelete
  16. wow ramai juga ye askar2 yang datang tu. pergh, mmpu bagi ceramah. kita mmg idok ler nak pegang mic. mau terketar ketar depan diorang

    ReplyDelete
  17. menyelongkar nak cari bahn tu yg seksa ... dah kerja , redha je lah ...

    ReplyDelete
  18. kalau saya macam ni, confirm getar lutut kaki
    dua hari tak cukup buat preparation...hehe

    ReplyDelete
  19. Terbaik ceramah depan abg askar... Abg askar yg bujang pndai mengorat tu hihihihi

    ReplyDelete
  20. tahniah.. hahaha. nasib baik dh kawen kalau tak kena mengorat

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...