Sunday, 28 June 2015

BILA TAK SUKA MINUM SUSU

Assalammualaikum wbt....


Aku dari kecik memang tak suka minum susu...masa bayi tu lain citer la kan...hehehhe...tapi masa aku kecik memang aku tak suka susu....mungkin salah satu sebab...faktor kewangan...yela...kalau nak minum susu tepung mahal...ktorang tak mampu...kalau susu pekat mampu la kan..tapi itu pun jarang sangat ktorang beli...mak aku bagi aku minum teh jer...sebab tu sampai sekarang aku suka teh...aku ingat lagi..aku bawak botol susu masa umur dalam 5@6 tahun...orang lain minum susu aku air teh....nak kata terbantut pembesaran dan sel otak tak berhubung..aku rasa..alhamdulillah...otak aku masih berfungsi seperti orang lain dan tak terbantut pembesaran....







Bila dah besar..dah mampu pegang duit sendiri..keinginan nak minum susu tu ada...cuma aku tak boleh nak telan...rasa nak muntah balik...bukan tak cuba..dah banyak kali aku cuba..macam-macam brand aku cuba...tapi semua tak boleh jalan...terutama susu segar...bau dia aku tak leh tahan...susu tepung aku pernah cuba..tapi bukan semua aku boleh minum..hanya susu nespray jer aku boleh telan...tapi tu pun sebab aku dipaksa oleh doktor minum susu masa aku selalu sakit dulu.....sekarang aku dah tau dah macam mana nak pupuk minat minum susu....dan sekarang aku boleh minum susu..cuma...bukan susu biasa...susu apakah????? Hahahaahah





Haaaa...nampak tak tuu...aku hanya boleh minum susu berperisa coklat.....ngelat kan...hahhaahah.....hanya itu jer aku boleh telan....kira ok la lan daripada tak minum langsung...ayat penyedap hati...kah kah kah....antara 2 brand di atas...aku suka farm fresh..lagi sedap..tak pekat sangat...kurang muak.....hehehehhe....tu jer nak citer...aku nak sambung lipat kain....hahahaahahah












38 comments:

  1. Akk pun tak suka susu...tapi klau campur dalam air teh tu bolehlah...dulu masa patah kaki berjaya juga minum 2 tin susu anlene secara terpaksa,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh...kena paksa baru leh berjaya kan kak

      Delete
  2. sue pun mmg x minum susu, itu yg ambik suplemen shaklee selain pengambilan sayur sayuran yg tinggi kalsium..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...at least ada alternatif lain kan

      Delete
  3. oh saya suka minum susu..hihi takpe la..susu coklat pun OK asalkan susu..;D

    ReplyDelete
  4. SS baru nak bukak kain... citer dah abis! ha ha ha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. org dh lipat kain baru nk bukak kain adehhhhh hahahahah

      Delete
  5. SS stop minum susu sejak umur 1 tahun... Sebab... Tak suka tukar2 botol
    susu... he he he..

    ReplyDelete
  6. kalu dah campur coklat dah x rasa laa aslinya susu... tapi better minum susu anlene or omega laa... baik utk jantung dan tulang... ada perisa coklat jugak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. good idea.. betul kak D, ambik susu tu..

      Delete
    2. haritu dari anlene yg perisa coklat tu xde....kalau x..sy selalu minum yg tuh jer..hihihi

      Delete
  7. Kalau Kak D xsuka minum susu sebab bau dia, ambik lah suplemen.. Macam abah I, belikanlah susu anlene bagai masa dia exident tu, sampai keras kejong susu tepung tu xminum sangat pun.. memang paksa rela betul.. dah pas tau ada suplemen, belikan ja suplemen..senang dia nak telan.. tak payah risau nak bau bagai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau bagi supplement pun lom tentu sy mkn....coz dulu pernah ada....simpan sampai expired...adehhh hahahhaha

      Delete
  8. takdelah susu, tapi takdelah benci..kalau susu coklat memang tk tolak..hihihi

    ReplyDelete
  9. 5-6 tahun dah mula minum teh? itulah sbb nya orang dolu2 masih kuat dan sihat...kulit Deanna pun cantik dan bersih je wlupun kurang minum susu masa kecil kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. cantik dan bersih??? biar betul JM......hahahahhahahah....kelakor...mana ada....kulit biasa2 jerrrrrr.....kah kah kah

      Delete
    2. i dah nampak jari u yg putih mulus tu hihih

      Delete
    3. hahhaha...tu kesan pencahayaan laa JM....

      Delete
  10. bukan tu je..CERDIK dan BIJAK!!! boleh beri ceramah tanpa gentar tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboiiiii.....cerdik dan bijak yerrrr....sangat laaaaaaaa.....hhahahahahha

      Delete
    2. alaaaa...malu titew tauuuuuu....ahakkkkk

      Delete
  11. ala..kalau ada perisa x real susu...kalau JM minum susu tepung...fuhh..lemak berkrim uoulsss...sahur minum susu dan kurma..nyummeh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. susu tepung boleh telan nespray jerr...tp sy mls bancuh....kah kah kah

      Delete
    2. hmmmm...still xsuka....nnti xminum sgt...hehehehe

      Delete
  12. saya penah keja di kilang susu
    susu yang segar memang lebih sedap berbanding susu tepung
    susu tepung ada satu bahan diletakkan nak bagi dia jadi pepejal
    sebab tu rasa kurang sedap

    lagi satu susu coklat ni ada gula tambahan sebab nak kurangkan
    rasa bitter koko, lebih elok minum susu biasa tu =)
    tapi tak usah bimbang, deana bukan seorang aje tak suka susu
    majoriti orang asia tak minum susu =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah...kandungan gula tu tetap ada.....minum jangan sampai berlebihan la kan...hehehehhe....

      Delete
  13. Suka minum susu.. bantal ssmuanya

    ReplyDelete
  14. dua-dua jenis tu sedap.. tetiba teringat susu yang beli baru nih.. lama tak minum susu..

    ReplyDelete
  15. Tak pernah cuba yang farmfresh tu lagi. Selalu beli marigold tu je

    ReplyDelete
  16. Ekin suka minum bila muat telan saja.hihihi

    ReplyDelete
  17. tekak mahal ni . cuma nak telan yg coklat je ... heheheee

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...