Friday, 12 June 2015

BERSANTAI DI PASAR MALAM



Assalammualaikum wbt....


Selesai jer dinner kat hotel.....perghhhh...macam citer orang kaya-kaya jer kan...makan kat hotel.....hahhahahaha....padahal makan nasik goreng mak mah jer....kah kah kah.....bagi mengelakkan ktorang menternak lemak....lepas makan ktorang jenjalan kat pasar malam .....eh yeke pasar malam?? aku anggap jer pasar malam..coz bukak time malam jer...time siang tak ada....heheheheh....kat mana??? berdepan dengan parkson...jalan kaki jer dari hotel Habib......tak terasa pun dah sampai..coz jalan time malam sejuk berbanding siang....hihihi





Ini pintu masuk Parkson





Selesai berjalan-jalan disekitar tuh...ktorang pun nak bergerak balik ke hotel...gerai jualan kat situ tak banyak sangat...aku tak beli apa-apa coz tak ada yang menarik untuk dibeli....tapi sebenarnya...duit makin susut...hahahahahhahaha.....sebelum nak balik hotel.....ktorang singgah 1 gerai....gerai apakah????












Haaaa....nampak gerai apa??? gerai jual sotong bakar....eh yeke namanya sotong bakar??? entah laaa..yang aku tau..sotong kering dibakar dan "digilis" dengan mesin jadi panjang...hahahahah....kalau kat tempat aku dipanggil sotong tukuk...tukuk tu ketuk...lepas bakar..sotong diketuk dengan hammer...baru cicah dengan kuah dia....kat KB haritu..cicah dengan sos thai...kat tempat aku cicah dengan kuah kacang + cuka....masam-masam manis rasanya....lepas beli sotong ni..baru ktorang balik hotel.....sampai bilik...sambung makan sotong sambil tengok tv...hehehehhe....sedapppp...



bersambung.....















24 comments:

  1. tak pernah plak makan sotong bakar nih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiyok...xpernah ka?? Nti try tauu hehehe

      Delete
  2. cengitu ropenya sotong tu diproses ek....
    * jakon tak tahu.... he he he...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesin sotong tu macam mesin getah! ha ha ha...

      Delete
    2. samalah.. first time haaa nengok..

      Delete
  3. Sotong bakar x pernah mkn...unik menu ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesekali try best menu ni sue hehehe

      Delete
  4. bakar lemak lah sangat...hihihi

    ReplyDelete
  5. amboi....sedapnya makan sotong...nak jugak...dah lama tak makan...

    ReplyDelete
  6. sedapnya makan sotong ketuk. hehe

    ReplyDelete
  7. Baru tahu cara pembuatan sotong bakar dan digilis. Tapi hakikatnya Diana x makan sotong2 mcm spesis ni. Kalo sotong sambal makan. (^_^)

    ReplyDelete
  8. waahhh...sotong tu digilis mesin depan2 la ye?..tak pernah jumpa lak camtu...

    ReplyDelete
  9. Tak pernah jumpa lak sotong mcm tu hehehe..

    ReplyDelete
  10. nasib baik time ke pasar mlm tu duit dh susut jika tak? hikss

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah...kalau tak...masih memborong

      Delete
  11. sotong di ketuk dgn hammer? traditional sgt :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheeh...sedap wooooo..ketuk ngn hammer

      Delete
  12. dia ketuk dengan hammer?
    cam gerun aje bunyi nyer =)

    ReplyDelete
  13. aduhai.. setiap ceruk kat sini bleh buat miskin hahaha.. keje nak membeli saja..

    ReplyDelete
  14. teringat my kakak masa mengandung mengidam sotong kering ni . tak memasal kena cari kat pasar malam . nasib baik jumpa ... adeh .

    ReplyDelete
  15. pasar setiap malam operasi hhihi... pkul 5 petang jln dkt di tutup laluan kereta...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...